FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Undrar om flera länkar från tex ett forum ger mera boost hos google än om man tex bara har en länk?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är inte säker på hur det fungerar med forum, men med tanke på att hela seo eliten på seo-forum har sina siter i sin signatur så bör det inte vara någon negativ effekt av detta.
Om man istället går över till sitewide länkar (länkar från tex footer som finns på alla sidor på en webbplats) så kan dessa skada en sidas ranking enligt många, läs http://forums.seochat.com/google-opt...est-46712.html för mer information. Personligen har jag en erfarenhet av sitewide länkar på en av mina hemsidor. Sidan i fråga var först bannad från Google sedan skaffade jag sitewide länkar från en mycket stark sida och helt plötsligt låg jag etta på mitt viktigaste sökord. 2 dagar senare hade jag försvunnit het från index ytterligare några dagar senare var jag tillbaka på topp 10 och nu de senaste 2 månaderna har jag klättrat allt närmare toppen... ![]() Jaja detta är ju bara ett exempel och ska väl inte övertolkas utan skulle vara kul om nån mer sett liknande mönster... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bra exempel på hur man inte undersöker hur sökmotorer fungerar. Det tar månader för sökmotorer att ta in länkar på djupet, validera och ge dem rätt kraft (kraften lär öka iom tiden dessutom).
För att spekulera i frågan, ja lite, men inte "dubbel" effekt så att säga. Vid dubbellänkning bör man koncentrera sig på rätt ankartext till olika sidor, det lär ge bra resultat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fler länkar kan ge mer länkkraft än vad endast en länk skulle ha gjort. Jag anser dock att det kan vara riskabelt att länka med för många länkar. Risken finns att Google uppfattar alla länkar som länkspam eller reklam och ger dem 0 värde. Jag föredrar en säker länk med mycket värde framför tio länkar med inget värde
![]() Om det däremot finns naturligt utrymme för flera länkar till samma site, så ska du inte avsiktligen undvika att länka mer än en gång. Det är mest om du lägger länkar sitewide i en sidfot som det kan bli fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det låter mysko det där... Kan jag liksom skicka nåns PR i botten genom att dunka dit en länk i sidfoten på en site? Jag ställer mig lite skeptisk till det...
Btw har jag länk till min firma i sidfoten på varje site jag gör om inte kunden har något emot det (de får 2k rabatt om jag får ha den där). Kanske är dags att fundera på vad det egentligen är värt? Svårt att säga iaf, för nästan alla mina besökare kommer via dessa länkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Google är ju trots allt bara en väg in. Det finns andra sökmotorer som har lite andra värderingar, och en länk som faktiskt genererar trafik har ju ett annat värde än bara för din placering hos Google.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tittar man på forum specifikt avseende länkar kan man ju om man vill ändra signaturen av och till mellan vissa givna länkar. Genom att Google typiskt inte kommer att indexera mer än ett begränsat antal sidor per dag får du ju en jämnare fördelning.
Sedan vill jag nog mena att alla typer av länkar från forum tar väldigt dåligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Read Only
|
Hans99 ..Sedan vill jag nog mena att alla typer av länkar från forum tar väldigt dåligt.
Det är så fel .. En länk från ett EDU Forum ger jätte mycket. Men självklart en länk från ett sexforum ger inte så mycket |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|