FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Jag har fått lite förfrågningar från några lokala företag om att administrera deras befintliga sidor. Så jag snickrar inga hemsidor, jag publicerar bara nyheter/uppdateringar, kanske lägger till / ta bort några funktioner mm. Så det rör sig inte om några avancerade tjänster. Kan röra sig runt ett par timmar i veckan. Vad tycker ni kan vara en rimlig kostnad för liknande arbete? Kan man ha en löpande månadskostnad eller bör man ta betalt per timme? Tacksam för alla tips/förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vet inte vad en rimlig timdebitering kan vara för det jobbet, är ju lite enklare administering låter det som.. runt en 400 spänn timmen kanske? Kan ju vara ett tips att debitera per påbörjad timme om det handlar om 20 minuters uppdatering etc.. ska ju vara lönt att göra jobbet också så att säga..
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
3-400 per timme om det bara är text- och enklare bildhantering. Debitera för minst en timme och därefter per påbörjad 15-20 minutersperiod.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick nu en fråga om att jag får tillsänt nyheter per mail en gång i veckan, text + ev. någon bild.
Då funderar dom på alternativet med en fast månadskostnad som löper under en viss tid. Sidan i sig är väldigt enkel, typ frontpage som arbetsredskap Vad tror ni om det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Serviceavtal. För X kr i månaden får de upp till Y timmar; därefter debiteras Z kr per timme som överskrids. Tid som blir över en månad kan inte flyttas till nästa månad.
Jag tycker 400 kr/h låter aningen lågt; framförallt om omfattningen bara är någon timme per månad totalt. Förösk lägga dig närmare 600 kr/h så det är värt att lägga de där timmarna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Jonny, "serviceavtal" ingen dum idé
Slipper kommentarer som att denna veckar har vi inget nytt, som en liten företagare som jag är så är alla pengar mycket viktiga. Den får jag nog fila lite på, försöka få ihop ett attraktivt avtal |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|