FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har en liten fråga om en sak fungerar och hur man gör i så fall. Det är som så att jag har två webbhotell, ett på loopia och ett på one, det är som så att jag har själva sidan hos loopia (design, databas m.m.) men nu är det som så att jag skulle vilja kunna ladda upp filer från loopias servrar som hamnar på one's servrar eftersom det finns mycket mer utrymme där. Jag vill alltså ha själva uploadscriptet på loopias servrar men filerna användaren laddar upp ska hamna på one's servrar. Fungerar det att göra så? och hur löser jag det i så fall? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
<form action="http://din-one-com-domän.se/upload.php" method="post" etc etc>
</form> och så en upload.php eller dylikt där ..... vilket iofs inte är tillåtet i enlighet med avtalet du ingår med one.com, du får inte nyttja ditt utrymme hos dom som en nerladdningsserver - edit - missade att du vill ha scriptet hos Loopia.. då går det inte så bra tyvärr.. eftersom Loopia inte har skrivrättigheter hos One |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om vi nu struntar i om det är enligt avtal eller ej och endast ser det hela till den tekniska biten, skulle det här gå att lösa?
Har ett annat webbhotell aldrig skrivrättigheter på ett annat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
nej.. då det skulle vara en stor risk säkerhetsmässigt
du måste ha ett script på one.com som kan ta emot filen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ladda upp filen till server X, sen anropar du med phps file_get_content() ett script på den andra servern Y som laddar ner filen (också med file_get_content())) och sparar den till disk. Sen tar du bort filen från server X.
Löser det ditt problem? Så har jag gjort för att distribuera filer som laddas upp till mig iaf. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|