FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska försöka förklara mig kort...
Då & då hoppar det in någon specialorder via telefon/email från något tysktalande land. Därför jag letar efter en weblösning, helst en öppen lösning där jag kan maila över en personlig länk till kunden med ordern klar och det pris som överenskommits samt att kunden skall kunna betala på direkten med kreditkort. Certitrade.net har en sådan lösning men vi har redan Samport & inlösningsavtal. Jag har kollat på Cubecart/Virtuemart/Oscommerce men ingen av dem verkar ha någon sådan funktion. Är det någon som har något förslag? Annars får jag knoppa ihop något själv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det enkleste må vel være Paypal? De tilbyr faktura + betaling på websiden om det er ønskelig. Er gratis å sette opp, men koster noen prosenter av omsetning å bruke. www.paypal.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför gör du inte en länk till din egna sajt där varan/varorna lägs automatiskt i kundkorgen och sen går kunden till kassan som vanligt? Då kan du använda Samport eller annan betallösning. Eller missuppfattar jag dig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Allt är självfallet egenkodat bara för att krångla till det, dock inte kodat av mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lägg upp alla artiklar med pris i en databas där du knyter ett orderid mot.
Lägg även in frakt och andra avgifter i det. Skapa en sammanställningsida som läser order raderna från databasen. Anropa denna sida genom att skicka en länk till kunden med en md5 summa så att kunden inte kan se andra ordrar. typ http://www.domän.se/manuellordr.asp?...24xzcdsfvxdfsd På sidan har du en checkout knapp som postar mot din befintliga betallösning, låt kunden fylla i alla fält som behövs för kortköpet direkt på samma sida för att det ska vara lätt att betala. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|