FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som känner till eller har tidigare erfarenhet av dem?
Jag är på jakt efter en långsiktig relation med ett SEO-företag som kan hjälpa oss med flera våra sajter, är självklart öppen för vidare diskussion och offerter från andra SEO-företag också. Mvh, David |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Verkar inte direkt kunna optimera sin egen sida. Det saknas <h1> taggar lite här och var. Och det är ganska basicnivå..
Sen orkar jag inte granska mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Deras val av metataggar är väl inte så imponerande, det är dessutom lite vanning när ett SEO-bolag bland annat använder ordet kursgård i förstasidans titeltagg. En titeltagg som inte är sådär väldigt snygg, ännu en golddigger?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
dom kör med <span> och stylesheets för att skapa rubriker.. det gör inte ens jag som inte sysslar med SEO
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
<h1> = rubrik.. sökmotorerna vet detta och lägger då mer värde i det som finns mellan olika <h> taggar än mellan (speciellt då mellan <h1>) Nu är ju som tur är sökmotorna så pass smarta så man kan inte lura dom och få en superviktig sida genom att ha allting inom <h1> eller en uppsjö med <h1> tags på sidan. En sökmotor kan inte "se" vad vi som besökare ser. Vi ser t.ex att en rubrik är en rubrik på hur den är utformad jämfört med resten av sidan. Vi ser vad som är en underrubrik på samma sätt osv. Vi ser att ett citat är ett citat för att det finns " i början och slutet. En sökmotor vet inte sånt där, den förlitar sig på att en rubrik ligger inom <h1>, en underrubrik inom <h2> och att citat ligger mellan <q> osv. Sökmotorer är blinda och surfar runt på samma sätt som en blind människa gör. Vill man ha större chans att hamna bra till hos sökmotorer ska man ha bra semantik (rätt tag på rätt plats) Att köra <span style="font: 24px arial bold;">Rubrik</span> är dålig semantik.. <h1>Rubrik</h1> är bra (och rätt) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaret Melin, nyttigt!
Jag var oxå ute lite efter någon som har konkreta bevis för att man får upp sidorna bara med hjälp av att lägga på h1 ![]() Ni behöver inte svara på detta i denna tråd då blir det lite väl offtopic. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|