Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Offshorebolag & Holdingstrukturer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-25, 20:14 #1
BelliBellino BelliBellino är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Nykomling

Har sökt runt här på forumet men det har inte gett mig något direkt svar, har även googlat på de mesta och funnit en del nyttig information men har ändå svårt att lägga min tillit för det olika Bolag som registrerar offshorebolag åt en.

Om man ska driva en affärsverksamhet i Sverige är det bästa ett svensk bolag, enda möjligheten är att utvinna effektivare hantering av utdelningar och kapitalvinster verkar vara genom en planerad holdingbolagsstruktur.

Vilken Holdingstruktur är mest effektiv?
Är det att starta ett svenskt AB som dotterbolag med ett Holdingbolag i ex Luxemburg för att sedan kunna reducera skatt för reavinst och kapitalutdelning.

Finns det något annat alternativ?

Finns det någon som startat ett offshorebolag eller Är insatt i ämnet som kan dela med sig av erfarenheter, Vi utesluter nu Storbritanniens Ltd bolag då de gradvis ökar skattesatsen till maximalt 30 %.
BelliBellino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-25, 20:32 #2
seo-sweden seo-sweden är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
seo-sweden seo-sweden är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
...

Många hemsidor som säljer off-shore bolag m.m. har ingen juridisk kunskap och du riskerar skattebrott om du tar deras råd på allvar. Gå till en stor affärsjuridisk advokatbyrå för hjälp. På skatter.se finns ett bra forum samt en duktig jurist.
seo-sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-26, 01:23 #3
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Det låter på dig som att du inte har någon existerande verksamhet idag?
Det är alldeles för många som lägger all energi på att undgå skatt och på så sätt glömmer det viktigaste: Att först tjäna pengar!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-26, 09:53 #4
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Instämmer. Om du inte redan nu har en affärside som omfattar flera länder och stort utbyte dem emellan så är det ingen ide att fundera på holdingstruktur förrän du omsätter typ åttasiffriga belopp och helst en tiopotens till. Det är inte gratis med rådgivning, fasta avgifter och annat som hör till. Dessutom kan du - som du skriver - bara påverka det som rör utdelning/koncernbidrag och överskott vid försäljning av hela eller delar av företag. Löner/arvoden och liknande till personal i Sverige får du betala skatt på precis som vanligt. Det är också ett långsiktigt åtagande att bygga upp en sån struktur och det kan kosta mer än det smakar om det plötsligt inte trillar in lika mycket kulor som förut.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-27, 21:48 #5
Nykomling

Nykomling

Tack så mycket för tipset SEO om skatter.se. Mycket bra sida!! (Att jag inte hittat den tidigare

Exakt. Mening är ju att endast kunna hantera utdelningar och reavinster, självklart måste man betala bolagskatten i Sverige på 28% och allt som har med anställda att göra. Skulle det finnas ett alternativ som fick en att slippa dessa skatter och avgifter så säg mig någon som inte skulle utnyttja det ??

Min affärsidé är anpassad för denna struktur och jag är medveten att om jag kommer att lyckas med det kommer det att löna sig i längden.
Nu är tanken att bygga en bra holdingstruktur från början. Det är nämligen mycket krångligare när det börjar rulla in pengar i verksamheten att flytta ägandet utomlands vad jag förstått.
Kostnaden för att bygga en holdningstruktur är inte dyrare än att starta ett Svenskt AB, dom årliga avgifter du har till utländska myndigheter och managementfirma är inte mycket att jämföra med den skatt du annars måste betala på utdelningar och reavinster.
Möjligheterna att kunna återinvestera de kapitalen i nya verksamheter är mycket mer lönsamt.

Om du nu helt okunnigt ska kasta dig in i denna bransch kommer det kosta en hel del om du ska låta andra sköta alla dina ärenden. Så är det med allt man lejer bort. Plus att du är ett lätt offer för skojare vilket gör det ännu mer kostsamt

Mycket därför min fråga kommer upp här, en liten research på information och hopp om erfarna personer.
BelliBellino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017