FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är lite intressant eller i varje fall trevligt att höra om domännamn som genererat lite större belopp tycker jag. Finns det någon medlem här (jag respekterar förstås er som vill vara anonyma) som gjort en riktigt bra affär (dvs 25000 SEK + eller så) vid försäljning av en enskild domän? Personligen har jag inte sålt någon sådan dyr.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Här kan du läsa om större .se försäljningar.
http://www.relevansanalys.se/storre-domanf...orsaljningar-se här läser du om internationella domän affärer. http://www.dnjournal.com/domainsales.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en bekant som fick ca 100 kkr för sin "efternamnsdomän" då det tyska bolaget med samma namn ville ha även .com-domänen. Max flax.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sålt en .se för cirka 20 000 kr; en bekant sålde en .se för 50 000 kr. Vem och vilken domän vill jag dock inte gå in på.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har aldrig sålt för de summorna, men köpt har jag gjort :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du hade satt gränsen på 21250 så hade jag skrivit in mig här.
Iof så gör jag ju det nu iaf... obl.se var domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Sugen på o starta tråden, vad är det högsta priset du KÖPT en domän för?
För det är la det dom flesta på detta forum gör ?! =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vacker den har traden till liv om jag inte far ett slag pa nosen eftersom den ar tre ar gammal. om det finns en mer aktiv trad sa far nagon garna hanvisa dit. fast traden kanske ska flyttas till en mer lamplig avdelning
![]() jag kopte en doman for 170.000 SEK och sedan har jag salt en doman for 362.000 SEK. sa lite pengar har jag allt fatt. sen har det mest handlat om smasummor, allt mellan 10.000-70.000 SEK har jag salt och kopt domaner for. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Haha, enda domänen jag har köpt som jag inte registretat själv fick jag betala 500 kronor för, och det följde med en sajt på köpet
![]() Endast en domän har fått ny ägare efter mig, och den fick han gratis. Man är en liten fisk på djupt vatten |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|