FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skit i att han missade sökningen. Alla kan inte söka korrekt.
Det som stör mig däremot är hur en människa kan gå igenom 12-års skolutbildning, få jobb och ändå missa grunder (och själva tanken) med upphovsrättslagen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nu när du säger det så minns jag ju att vi gick igenom just copyright på gymnasiet. Men hur mycket minns du av din gymnasietid? I mitt fall bestod den sk. it-utbildningen av inkompetenta lärare och föråldrade datorer. All "It" jag lärt mig har jag lärt mig på andra håll, tyvär. Är det bara mitt gymnasie som hade så dåligt med lärare? Och Westman, jag förstår dig till fullo. Jag hade nog också stört mig något i din sits; massa idioter som inte ens kan söka efter det de vill ha reda på! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så jo jag förstår om saker missats på gymnasiet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jösses. Info om upphovsrätt får man ju redan vid första uppsats man skriver, det är då läraren går igenom om att man inte får sno texter i sin helhet eller använda andras bilder till sina uppsatser (foto från nätet/böcker). Du måste haft kassa lärare redan från lågstadiet ;-)
Undrar egentligen hur många det faktiskt rör sig om som inte är medvetna om upphovsrätten. Otroligt nog så har jag påträffat såna omedvetna människor endast här på WN... Pelriks fråga är, som nämnt, ganska vanlig på olika "webbmasterforum". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är det inte bara i skolan som frågan om upphovsrätt förekommer. Den finns närvarande i bla debatten om fildelning för att bara nämna ett ställe till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är klart att man har fått lära sig att inte sno andras material. Men jag tycker att det borde finnas bilder som skapats just för syftet att de ska få själas? Citat:
Och ja, jag har nog haft kassa lärare ända sedan lågstadiet, för jag har också alltid upplevt att man själv ofta har större koll än lärarna på många saker. Särskilt IT-lärare. Det ända de kan är att dela ut böcker som ALLA måste gå efter, och varför? för att de inte kan undervisa i något de inte kan själva! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte helt rättighetsbefriade.. man kan bara säga av sig delar av fotorätten...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|