Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telenor, Telenor...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-22, 18:01 #1
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Behöver skriva av mig lite för jag är lite uppretad....
Har i ett år haft Telenor som mobil operatör för mitt företag och eftersom jag fick en son ungefär samtidigt blev telefonen ite speciellt använd. I höstas blev det lite mer fart och jag märkte tydligt att det var problem med täckningen i Falun/Borlänge området så att det blev snart problematiskt att ha Telenor som operatör eftersom det är minst sagt oprofessionellt att sitta och säga hallå fram och tillbaka och hoppas att samtalet inte bryts. Så jag bytte till en annan operatör och begärde portering.

Nu började det roliga
Jag har ett kontant kort och en extra kostnad på 50 kronor, något som borde betyda att jag skulle betala ca 500 kronor för att bryta avtalet ca 10 månader i förväg, men icke då. Tydligen har jag skrivit på ett avtal där jag tillåter att dom drar 100 kronor varje månad på autogiro och trots att deras hemsida tydligt uttrycker att avtalet gäller så länge man önskar så tycker telenor att jag ska betala ytterligare 1000 kronor enligt det här avtalet, men att jag ju kan "ring upp pengarna". det kan ju bli lite intressant när jag har avslutat abonnemanget och Telenor har en policy som betyder att du inte kan få en endaste krona tillbaka på det som du betalt in.

Dom hänvisar till ett särskilt avtal där informationen finns angående deras så kallade Top Up tjänst och eftersom det står att minsta belopp under bindningstiden är 100 kronor så visste jag att jag skulle betala på det här viset. Jag har kontaktat en konsument vägledare för att se om jag kan ta det till Allmänna Reklamationsnämnden, men troligen får jag bita i det sura äpplet. Så se upp så du inte råkar ut för samma problem hos Telenor!

Information:
http://www.telenor.se/135.jsp - "- Prenumerationen gäller så länge du själv vill."
http://mediearkivet.telenor.se/bmc.d...df/TB31012.pdf - Avtal och Särskilda Vilkor
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 18:20 #2
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Vilken operatör är bäst?
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 18:43 #3
Mortekais avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Jag har haft Telia, Telenor och nu 3 och dom fungerar ganska bra allihop. Telenor har problem med täckningen just i mitt område, men är annars ok. Telia är lite dyra men annars bra. 3 har jag bara haft ett par veckor, men dom har klart bäst täckning häromkring så här långt
Oläst 2007-03-22, 18:58 #4
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Om jag förstod det rätt så var abb. tecknat på företaget vilket innebär att konsumentvägledaren och AR inte ska kunna hjälpa dig så mycket. Om du har avtalet underskrivet med den paragrafen de hänvisar till så är det tyvärrbara bita i det sura äpplet. Saknar du däremot detta, be dom plocka fram dokumentation som styrker att du har godkänt dessa villkor.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 19:23 #5
Mortekais avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Nix, inget abonnemang alls utan kontant kort skrivet på mig som privat person. Dock kunde man sänka kontant betalningen av telefonen genom att lägga 50 kronor i månaden under en 24 månaders period på kontant kortet.

Jag har troligen skrivit under avtalet eftersom det står på hemsidan och support säger att man kan avbryta autogirot när man så önskar. Det gör att informationen som kunden får och det som står i ett särskilt avtal går isär och jag som konsument känner mig lurad eftersom själva syftet med kontant kortet var att undvika dyra bindnings kostnader.Jag har begärt att få kopia hemskickat så jag kan verifiera vad som står och om dom särskilda vilkoren finns tryckta på blanketten eller inte.
Oläst 2007-03-23, 00:39 #6
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Comviq/Tele2 är grymt bra, jvligt billiga om man ringer mycket också.
bonsai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 08:54 #7
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag använder Halebop och är grymt nöjd. Ringer väldigt lite och messar väldigt mycket och Halebop är grymt billiga när det gäller sms.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 08:59 #8
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Själv hade jag problem med Telia och deras 3G tjänster, ganska kul med tanke på att jag idag har Tele2 och det fungerar smärtfritt. Telia och Tele2 går ju i samma 3gnät, Sweden 3G. Antar att telia är nerprioriterade eller något annat bus.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 12:49 #9
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Tele2/Comviq är vad jag huvudsakligen använt sedan mitten av nittiotalet. Täckningen har sällan varit något problem. Telia har också fungerat utmärkt men varit dyrt.

Telenor är dyrare och har sämre täckning. Mellan Fagersta och Smedjebacken var det mycket dålig eller ingen täckning för ett par månader sedan, medan Tele2/Comviq fungerar klockrent efter hela vägen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017