FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag blir ännu mer sur på Eniro nu.
Efter att blivit blåst på en bensinmack där jag bor har jag skrivit ett negativt omdöme på deras "Eniro sida" vilket har godkänts. Efter några månader får jag mail att mitt omdöme inte följer riktlinjer och inte godkänts. Dvs att de har tagit bort mitt omdöme efter att det varit godkänt i några månader. Då skriver jag givetvis ett nytt och lite mer lättsamt och det blir godkänt igen. Nu fick jag ett mail att det inte var godkänt längre. Surfar in på Eniro och slår upp mackens sida och vad ser jag där? Utav de 10+ omdömen som fanns innan är 5 st kvar varav ALLA är FEM STJÄRNOR! De har tagit bort ALLT negativt om detta företag. Troligtvis har de ringt in och beklagat sig och Eniro har "åtgärdat". Det är verkligen usel stil. Ta bort omdömessystemet om det inte går att använda. Man kan verkligen vinkla det hur man vill om det räcker att ringa till dem och få negativa omdömen borttagna. Jag kan garantera att de femstjärniga som skrivits har varit av personalen själva och ingen annan. Eniro är fan riktigt uselt med sina dyra infosidor, annonsering och vinklade tjänster. Gör de någonting bra förutom att hjälpa gamla tanter som inte har internet att leta telefonnummer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
eniro suger, använd hitta
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Eniro biter sig själva i svansen här, det är ju inte första gången de gör bort sig direkt, förr eller senare kommer alla göra som najk (och jag).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag ringer dem och de nekar att de tar bort omdömen i efterhand, "endast i ytterst få fall". Det konstiga är ju att andra femstjärniga omdömen från 2006 ligger kvar. Men inga andra. Hur försvann alla andra?
Nu har jag försökt skriva ett nytt omdöme två gånger och båda har blivit nekade! Kan det ha varit för att jag valt 1 stjärna och skrivit: "Dålig service" ? Oavsett vad man skriver så "bryter" man mot deras riktlinjer. Med andra ord tillåter de enbart femstjärniga omdömen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju som sagt väldigt kontraprodiuktivt. Det man vill läsa om är ju dåliga omdömmen inte bra, bra omdömmen säger ingenting.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använder aldrig eniro.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan man få se ett exempel på ett omdöme som raderats?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Här är ett jag skrivit:
"Dålig service Här finns ingen service. Personalen har inte hjälpt till med att lösa problem de själva orsakat. Jag rekommenderar inte denna mack." Och då försökte jag vara så generell som möjligt utan att gå in på specifika detaljer, eftersom den hade blivit borttagen tidigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Småföretagare kritiska till nätomdömen
"Eniros internettjänst Gula sidorna möter kritik från småföretagare. På sidan kan vem som helst skriva omdömen om företag. Ett av de företag som drabbats av negativa omdömen är Lasse Anderssons trafikskola i Eskilstuna. Han anser att han har lidit ekonomisk skada och nu överväger han att ta rättslig strid mot Eniro." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ta bort skiten bara!
Egentligen är den helt värdelös. 1. Konkurrent kan skriva skit om ditt företag 2. Du kan själv skriva bra omdömen 3. Du kan uppenbarligen gråta lite hos Eniro så kommer de ta bort negativa omdömen |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|