FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kärt gammalt ämne, men jag tänker inte fråga hur mycket en sajt kan vara värd...
![]() Det jag tänkte fråga är: Någon som har ett tips om vart man vänder sig för att få en oberoende värdering av en sajt inför en ev. försäljning!? Antar att flera här har sålt av en eller annan verksamhet. Någon som har en rekommendation? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Deloitte & Touch, ska ha sådan verksamhet på något kontor i Sverige (hörsägen). De sysslar med imateriell rätt och värderingar också vilket borde ligga nära till hands.
Prova med dom kanske? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Åtminstone ska man passa sig för att annonsera ut att man säljer sin sajt och tar emot prisförslag.
Vet inte hur många "seriösa" spekulanter jag avfärdat för att deras budget är mindre än en månads inkomster på webbplatsen de vill köpa ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Osiris: Förstod jag dig rätt, du vill sälja och lägger ut att du vill sälja men utan pris, så folk kontaktar dig med för låga utgångsbud?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
MrHandley: Exakt.
Även fast man talar om att man utan ansträngning drar in tiotusentals kronor per år så tycker de att 10 000 borde ge dem minst en sådan sajt. Kanske värt ett försök, frågan är väl bara om det finns så korkade människor som ger bort pengar som rullar in av sig självt... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|