FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har du tillstånd att använda bilderna? Eller är jag helt fel ute när jag tycker att jag känner igen dem från en etablerad kaffesite?
Ett tips: Gå till ett cafe i närheten och snacka med baristan om vad du tänker göra. Ge han reklam på din site, mot att du får fota hans kreationer. Då får du dina egna bilder på siten istaället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är lite tråkigt att hela sajten fokuserar på ordet "kommer"... hela förstasidan är en enda lång rad av information som "kommer" att hamna på sajten.
Även om informationen är tunn, fokusera på det som faktiskt finns istället på det som inte finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo, loggan som länk brukar jag faktiskt använda. Alltid bra eftersom jag själv ofta använder loggan för att komma till index.
Vad gäller tillstånd av bilder så har jag inte det nä. Det är tänkt att bilder ska tas på egna kreationer av mig men först när jag har tid med det. Sidan är alltså inte till för besökare ännu i detta stadie utan egentligen bara för att google ska få "vara med" från start. Har hört att sökmotorn gillar mer att se hur en sida byggs upp istället för att mna slänger ut en helt fullständig site. Det är därför som "kommer" är ett ord som förekommer ofta. Senare när den börjar bli fullständig börjar jag jobba med länkar och marknadsföra lite mer tänkte jag. Nu fokuserar jag mest på att bygga den så SEO mässigt som möjligt, av det jag har lärt mig inom seo de senaste då vill säga. Men tack för era förslag. Kanske ska ändra förstasidan till något annat som du säger även om siten fortfarande inte är tänkt för besökare ännu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Kanske kan du testa att göra länkarna i toppmenyn i fetstil och i beige/ljusbrunt. (cafelatte färg etc) Tror det skulle: 1. Dels framhäva dem som just länkar 2. Göra sajten en gnutta mer "intressant" designmässigt
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Inte för att jag vill vara taskig men designmässigt känns den som en gammal Wordpress-template för tillfället. Den saknar lite liv tycker jag.
Kolla in Roger Johanssons Kaffesnobben: http://www.kaffesnobben.com/. Som design är den ju väldigt enkel men den förmedlar en helt annan känsla. Jag saknar också lite "lyx". En bra bakgrund istället för den grå är en början. Kanske en bredare sida skulle ge den mer "andrum". Just nu känns den lite ihopträngd, särskilt när man sitter med widescreen. Anfanger i texten skulle också förstärka lyxkänslan. Samma sak med en snyggare och tydligare meny. Sökknappen borde ligga till höger om sökfältet. Glöm inte att korrekturläsa texterna eller be någon annan att göra det. Hoppas jag inte låter för hård. Det finns i alla fall potential... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla stavningen på caffe latte och cappuccino.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag får ingen kaffe känsla av sidan, instämmer med Kiper, känns som ett standardtema som du lagt in en logga och en bild i.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kanske kan få lite inspiration från: http://www.templatemonster.com/category.ph...uthor=0&x=0&y=0
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste du ha den där animationen efter man gjort en sökning?
Sidan är ju långsam och seg och man undrar varför man ska välja den i stället för respektive sökmotor...?? Snabbhet ..... kolla stavningen på det! :-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|