FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kollade aftonbladet och såg en annons som kändes som om det var en särskrivning.
http://www.fjarilsvingar.se/ Visst kan man skriva "fjärils vingar" i sammanhang som "Bladen var tunna som en fjärils vingar" eller "Stoftet på en fjärils vingar", men visst känns det som om portalen fjarilsvingar.se hade mått bättre av att heta just Fjärilsvingar? Har slängt iväg ett mail till dem och frågat vad tanken med namnet är, ringde också, men fick inget svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det inte kutym att man skriver ihop ord i internetsammanhang...? Som i typ URL:er?
Det blir mer missförstånd med annat alternativ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag anser att det är två olika betydelser. Att försöka förklara detta i skrift lär bli svårt men jag ska försöka. "Fjärlis vingar" då är det mer fjärilen man syftar på, men "fjärilsvingar" då är det mer vingarna på fjärilen man syftar på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
![]() "Nyhetsbrev från Fjärilsvingar! Vill du få information ifrån oss om kommande händelser..." Så uppenbarligen heter de fjärilsvingar. Bättre än sjuk sköterska, brun hårig flicka eller kassa medarbetare mm dock... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Kassa medarbetare finns det gott om.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är så att det verkligen ska vara Fjärilsvingar så får de det lite jobbigt då de har t-shirt med trycket "Fjärils Vingar". =)
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Man saknar skrivihop.nu
|
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Carl Micael Bellman kan inte ha fel... fast han skrev ju "Fjäril vingad" (finns det obevingade fjärilar?)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Undrar om det är två privatpersoner som kör siten ... om de börjar med att annonsera på aftonbladet menar jag ...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|