Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Leka med Page Rank

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-11, 18:07 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Har börjat leka med tanken att öka en bloggs Page Rank.
Det finns ett kommando i google och yahoo som heter allintitle:
Om man t.ex skriver i Yahoo:
allintitle:"add your blog"
Så får man upp några hundra träffar. Låt oss säga att jag hittat 100 sajter som tillåter att man lägger in sin blogg.
Vilken effekt skulle detta få?
Vilken Page Rank skulle du gissa att man fick?

Nackdelar med detta är att inlänkar inte kommer ha något med vad bloggen handlar om vilket gör att google kommer värdera länkar mindre.

Själv så tror jag följande:
Effekt: bloggen blir inte indexerad om man lägger in länkar för snabbt.
Pagerank: Om nya länkar läggs in i lagom takt och till bloggens huvudsida så skulle jag gissa på PR 2-3. Om man djuplänkar på samma sätt så kanske 3-4.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-14, 14:30 #2
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
allintitle? vad visar den igentligen? är det det som står i title eller visar den samma som om man tar allinurl:
terlag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-14, 21:47 #3
Pelko Pelko är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Mar 2007
Pelko Pelko är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Mar 2007
Då var det dags, första inlägget på WN :)

Vad gäller att öka pageRank genom att få länkar från flera olika sidor fort kommer förmodligen öka din pageRank som du beskriver det. Vad din rank skulle bli beror väl mycket på hur starka de sidorna är som du får länkar ifrån.

MEN.... du kommer inte (borde inte) vinna någon märkbar styrka av detta i sökmotorerna på något speciellt sökord.

Att effekten skulle resultera i att din sida inte blir indexerad har jag mycket svårt att tro. Dock tror jag inte du har något att vinna på detta i långa loppet, men vad gör det att leka med en blog. Har väl inte så stor betydelse hur bra den träffar.

Å andra sidan, vad ska man med en hög PR till om den inte är relevant och domänen inte träffar bra. Kluven fråga ju mer jag tänker på det.
Pelko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-17, 15:10 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by terlag@Mar 14 2007, 15:30
allintitle? vad visar den igentligen? är det det som står i title eller visar den samma som om man tar allinurl:
allintitle låter dig få upp alla sökträffar vars titel har det du skrev i allintitle.
Oläst 2007-03-17, 15:28 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Pelko@Mar 14 2007, 22:47
Då var det dags, första inlägget på WN

Vad gäller att öka pageRank genom att få länkar från flera olika sidor fort kommer förmodligen öka din pageRank som du beskriver det. Vad din rank skulle bli beror väl mycket på hur starka de sidorna är som du får länkar ifrån.

MEN.... du kommer inte (borde inte) vinna någon märkbar styrka av detta i sökmotorerna på något speciellt sökord.

Att effekten skulle resultera i att din sida inte blir indexerad har jag mycket svårt att tro. Dock tror jag inte du har något att vinna på detta i långa loppet, men vad gör det att leka med en blog. Har väl inte så stor betydelse hur bra den träffar.

Å andra sidan, vad ska man med en hög PR till om den inte är relevant och domänen inte träffar bra. Kluven fråga ju mer jag tänker på det.
Stämmer att styrkan beror på sidor som länkar till bloggen. Tanken var att någon kanske lekt på liknande sätt och redan vet effekterna. Om man provar 3 eller 4 inlänkar så blir effekten mycket olika beroende på var du publicerar dina inlänkar, men det jag tror många inte tänker på är att om man ökar antalet inlänkar till 50 eller 100 så kommer effekten jämna ut sig och fördelas till en medeleffekt.

Ju större pagerank destå mer förtroende får google för din blogg.

Den webbsida/blogg du skapar och länkar till från bloggen kommer väl gynnas väl om den har samma tema?

En intressant länk:
http://www.seo.se/blogg/?p=106
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017