Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur föra in dator i Enskild Firma?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-18, 02:36 #11
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Har fortfarande inte fått svar från SKM, men jag läste en annan grej på deras hemsida.
Brukar iof ta nån månad/månader innan svar från SKm per mail. i bland ett halvår..

Citat:
Där står det att man kan begära offert på motsvarande utrustning från en lokal handlare och föra in datorn baserad på den offerten, det trevliga är att jag landar på nästan högre pris på en sån offert än det jag betalade förra året, är det okej att använda den offerten som underlag i detta fall?
Spara ner sidan och kör på det, ifall de kommer med förfrågan... h34r:
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-18, 02:41 #12
QoS QoS är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2004
Nykomling

Låter bra!

Det är mest jobbigt för att jag vill sätta igång och bokföra nu, men eftersom man ska göra allt i kronologisk ordning blir svaret från SKM en bromskloss av det mer irriterande slaget.

Skriver ut prislistan från Dustin så får man ta den fajten med SKM senare. Hur burkar det vara, ska man skicka med allt underlag med deklarationen, eller visar man underlag först vid förfrågan från SKM?

- QoS
QoS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-18, 02:47 #13
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Det är mest jobbigt för att jag vill sätta igång och bokföra nu, men eftersom man ska göra allt i kronologisk ordning blir svaret från SKM en bromskloss av det mer irriterande slaget.
Bokför och skit i SKM så länge deras beslut går ju ompröva och överklaga om du anser att det är fel.
(off topic Vänte tiden för på dom i LR i skattemål 19 månader...)

Citat:
Hur burkar det vara, ska man skicka med allt underlag med deklarationen, eller visar man underlag först vid förfrågan från SKM?
Skicka aldrig något som de inte frågat efter, de kan ju få för sig något, fö så ju äldre ditt underlag är ju svårare har de att motbevisa det...
Oläst 2004-04-18, 02:59 #14
Nykomling

Nykomling

Lysande!

Kan jag föra in alla mina datorutrustning i en och insättning (från 2018k, till 1250k), eftersom det är något eget som jag för in, eller måste jag sitta och göra det per kvitto på all utrustning?

- QoS
Oläst 2004-04-18, 03:10 #15
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
* Behöver man höra med SKM om datorn som förbrukningsinv. i RR2004 står det att det i ett antal rättsinstanser dömts som att det kan betrakts som rimligt, men det är upp till mig att visa att det är en livslängd under 3 år, behöver jag motivera det i samband med dekl. eller gör jag det först om SKM frågar?
Skall du dra av allt på en gång ska du inte använda konto 1250 utan 54-konto förbrukningsinventarier (ex v 5421)

Citat:
Kan jag föra in alla mina datorutrustning i en och insättning (från 2018k, till 1250k), eftersom det är något eget som jag för in, eller måste jag sitta och göra det per kvitto på all utrustning?
Ja räkna i hop kvittorna bara..
Oläst 2004-04-18, 03:16 #16
Nykomling

Nykomling

jgul, får som vanligt tacka så jätte mycket för hjälpen!

Och nu har jag något att göra imorgon...

- QoS
Oläst 2004-07-30, 12:51 #17
Nykomling

Nykomling

Johan G, snälla hjälp!

Kom just på att jag he en äldre scanner och en skrivare jag skulle vilja ta in i firman, däremot så hittar jag inte kvitto till just dom!

Men, jag hittade just dom hos pcfynd.se som säljer begangnat, vilket innebär att jag har ett "dagspris" på dom.

Frågan är om jag behöver köpkvittot ändå, eller räcker det med med prislistan med dagspriserna?

- QoS
Oläst 2004-07-30, 15:58 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by QoS@Jul 30 2004, 12:51
Johan G, snälla hjälp!

Kom just på att jag he en äldre scanner och en skrivare jag skulle vilja ta in i firman, däremot så hittar jag inte kvitto till just dom!

Men, jag hittade just dom hos pcfynd.se som säljer begangnat, vilket innebär att jag har ett "dagspris" på dom.

Frågan är om jag behöver köpkvittot ändå, eller räcker det med med prislistan med dagspriserna?

- QoS
Bättre du ber om ett intyg på marknadvärdet hos nån försäljare, för ev senare bevisning, dagspris osäkert då det säkert finns fler till lägre pris...
Men spar det ändå, kvittot behöver du inte.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017