FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har tittat lite på Pay & Read. Har även blivit rekommenderat dem vid tidigare webshopsbygge men det projektet mynnade ut i sand innan det blev klart. Vore kul att höra lite kommentarer om deras lösning. Naturligtvis mynnar detta oroande i deras sidas amatörmässiga utformning samt "säljande" textkaraktär. MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har integrerat deras lösning i en Oscommerce-shop åt en kund och har inget att klaga på, det gick mycket smidigt och jag vet att kunden är mycket nöjd med hur allt fungerar.
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Pay & Read == Payer.
Ska du sälja B2B är den inte så bra. Det står tex bara personnummer och inte organisationsnummer. Du skickar även summan inkl moms till payer och inte momsen separat. Du kan inte skicka med rader som är minusbelopp (tex om du vill ge rabatt eller öresavrunda). Annars helt ok =) Enkel att implementera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Härligt då vet jag att det är seriöst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www .oscforum.se/t-4590-baesta-kreditkortsfirman |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
För osCommerce har Payer två moduler. Den ena är lite äldre och skickar upp priserna med en fast momsats. Detta förutsätter att produkterna du säljer bara har en momssats.
Den nyare modulen skickar upp produkterna rad för rad och varje produkts momssats beräknas och skickas till Payer. Denna modul kan hantera försäljning med flera momssatser. Om det inte vore för en väldigt viktig detalj så skulle jag inte ens nämna den gamla modulen eftersom den nya har så mycket bättre funktion. Problemet är att den nya inte kan hantera rabatter. Du kan alltså inte använda rabattmoduler i din osCommerce-butik om du använder Payers nyare modul. Vilket innebär att inte rabattkuponger och presentkort fungerar. Om du däremot säljer varor där allt har t ex 25 % moms så kan du använda den gamla modulen och då fungerar rabatter. Detta gäller alltså för osCommerce modulen som finns för Payer, inte Payers system i allmänhet. Vad gäller priset så är ändå Payer prisvärt. Om du har fler än 150 kortbetalningar per månad kanske det kan löna sig mer med inlösenavtal hos bank och en vanlig PSP som t ex DIBS/Debitech eller Samport. Problemet är att dessa brukar ha fasta månadsavgifter, om din butik är ny och/eller har få transaktioner så blir en minsta debitering per månad på 300 kr mycket dyrare än att använda Payer. Man kan dessutom förhandla priser med Payer om du har en försäljning som överstiger 25000 kr /mån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och det fungerar att ange organisationsnr i rutan (dock tycker jag de borde ha tydligare information). Summan inkl. moms, men momsen är specifiserad, så vad är problemet egentligen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Payer snittaffär 250kr inkmoms, avgift exmoms 14,40 =14,4*150 = 2160kr Hur räknar du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi tycker Payer är bra, enkelt att implementera som andra har sagt plus att du får så många betalalternativ på köpet. Det som kanske är lite tråkigt för dej om du har webbshop är den begränsning i utseendet på betalsidan som Payer trots allt har. Debitech har t.ex. gjort så att du kan skapa tema-mallar och helt integrera betaldelen med din butik. En annan liten nackdel med Payer är att du inte kan få koppling till en betalorders id för att spara i din webbshop utan kopplingen får bli ett meddelande t.ex. "Orderid" men det funkar också.
Nu tyckte vi att Payer var så trevliga att göra med att vi implementerade deras betalalternativ i vår CMS "Doc". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||