FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Söker efter ett enkelt layout-program för att presentera text + bild. Ska finnas några grundläggande funktioner för att disponera text, placera bilder, göra snygga ramar, bakgrunder o.s.v. Behöver även kunna exportera till .PDF
Har för närvarande bara Word 2003, men är inte riktigt nöjd med designmöjligheterna. P.s. Helst ett väldigt känt program. Tack för tipsen på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Indesign... det är ju inte gratis
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Ska se, kanske har den på någon av Adobe-skivorna här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Adobe InDesign och PDF.... Är inte det en förbannat korkad fråga?
Adobe har i princip gjort PDF formatet... I princip varenda produkt Adobe har, har stöd för PDF... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Men nu vet jag, tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
InDesign är ett av de programmen med "bäst" stöd för PDF. Det är i viss utsträckning gjor för att publicera just PDF-filer
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltinggratis, tycker helt klart du ska installera InDesign för ditt ändamål då det är absolut det bästa inom området. Dock kan det vara lite hög tröskel att ta sig över vad gäller vissa funktioner och hur man ska göra, men du lär dig tids nog
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Dagens pdf-tips:
Vill du, helt gratis, kunna skapa PDF från vilket program som helst så ta hem CutePDF eller PrimoPDF. De lägger upp en pdf-skrivare och båda funkar bra. PrimoPDF gillar jag egentligen bäst men det funkade inte under Vista senast jag testade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Har nu installerat Adobe InDesign CS.
Dock hittar jag inte en del funktioner så här på direkten. Någon som känner till en bra nybörjar-guide i InDesign? Ska gå att lära sig grundfunktionerna på ett par timmar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|