FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag skickar mail via ett av mina epostkonton där jag använder min ISPs utgående mailserver så får jag hela tiden tillbaka "Undelivered Mail Returned to Sender".
Är det någon som kan säga mig om felet ligger på min sida, dvs min ISP, eller om felet ligger på mottagarens sida, deras ISP/epostserver? Har googlat på det, men hittar inte svaret på just detta problem. Det lustiga är att detta endast händer när jag skickar till olika mottagare/domäner som ligger använder samma epostserver. Skickar jag till någon annan epostserver så fungerar det fint, så i mina ögon känns det som att felet ligger på mottagarens epostserver. Kod:
This is the Postfix program at host mailfront2.xxxx.se. I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below. For further assistance, please send mail to <postmaster> If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message. The Postfix program <[email protected]>: host mail.yyyy.se[217.xxx.xxx.15] said: 550 5.7.1 <[email protected]>... sender <[email protected]> via 217.xxx.xxx.66 SPF result Fail; (in reply to RCPT TO command) Reporting-MTA: dns; mailfront2.xxxx.se X-Postfix-Queue-ID: 6BF90524C5C X-Postfix-Sender: rfc822; [email protected] Arrival-Date: Mon, 26 Feb 2007 07:06:13 +0100 (CET) Final-Recipient: rfc822; [email protected] Action: failed Status: 5.0.0 Diagnostic-Code: X-Postfix; host mail.yyyy.se[217.xxx.xxx.15] said: 550 5.7.1 <[email protected]>... sender <[email protected]> via 217.xxx.xxx.66 SPF result Fail; (in reply to RCPT TO command) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu hänger jag inte med
![]() Vad är TXT-pekare? Var kan jag hitta denna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är inte jag som hostar eller administrerar någon av epostservrarna eller domänerna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ditt spf record som nekar dig, kolla med din dns/mail leverantör, felkonfigurering hos den förstnämde
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oki, tack Najk... och Oskar!
Ska se om jag får tag på dem nu... det lustiga är att det gäller ENDAST när jag skickar mail till mottagare som ligger på en viss server i England. Kan den vara bannad för spam eller nåt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Suck, så har min ISP telefonsupport från kl 13 till 20 just idag.... dubbelsuck!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pratade med min ISP nu och de säger att felet ligger på mottagarens epostserver. Skoj att bli bollad så här fram o tillbaka som man antagligen kommer bli nu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mottagande epostserver säger att mailet kommer från fel server. För din domän finns (enligt mottagaren) ett SPF som talar om vilka mailservrar som får skicka mail från din domän.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Aha, så kan det ju vara, det låter lite logiskt
![]() |
|||