Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Oscarsgalan

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-26, 08:51 #11
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by nudie@Feb 26 2007, 01:28
Är det någon här som är vaken och taggad för Oscarsgalan?
"That means phuck all, its a sympathy vote".

Slutade kolla på Oscars, Grammy, Emma och alla de andra för flera år sedan. Tycker att ovanstående citat (inte det av nudie) från filmen Trainspotting sammanfattar min ståndpunkt bra. Trainspotting borde få en Oscar för bästa manus tycker jag.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 09:28 #12
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2005
Flitig postare
boenas avatar

Skönt att Departed fick för bästa film. Trodde inte det då akademin brukar ge ut till mer konservativa filmer, men Departed var värd den!
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 11:28 #13
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Flitig postare

Citat:
Originally posted by boena@Feb 26 2007, 10:28
Skönt att Departed fick för bästa film. Trodde inte det då akademin brukar ge ut till mer konservativa filmer, men Departed var värd den
Speciellt var ju Scorsese värd priserna tycker jag var kanske lite därför filmen fick bästa också. Kändes lite som att det var hans stund.
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 12:08 #14
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Känns ändå som ett dåligt filmår i och med att The Departed nog var den bästa. Kan inte riktigt komma på några riktigt bra filmer. Lucky Number Slevin var okej men kunde varit bättre. Inside Man likaså.

The Departed var i stora delar seg men gillar den ändå. Ett tag visste man nästan inte vem som var skurken

Edit: Dessutom måste jag tillägga att jag är överlycklig över att Babel inte fick något bra pris. För bästa ljud var det väl? Riktigt dryg skitfilm som jag helt klart ångrar att jag såg på...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 12:15 #15
boenas avatar
Flitig postare

Flitig postare
boenas avatar

Citat:
Originally posted by Spindel@Feb 26 2007, 13:08
Känns ändå som ett dåligt filmår i och med att The Departed nog var den bästa. Kan inte riktigt komma på några riktigt bra filmer. Lucky Number Slevin var okej men kunde varit bättre. Inside Man likaså.

The Departed var i stora delar seg men gillar den ändå. Ett tag visste man nästan inte vem som var skurken

Edit: Dessutom måste jag tillägga att jag är överlycklig över att Babel inte fick något bra pris. För bästa ljud var det väl? Riktigt dryg skitfilm som jag helt klart ångrar att jag såg på...
Håller med helt, Babel var riktigt kass.

Självklart var det Scorsese jag tänkte på när jag sa att det var skönt att Departed vann bästa film. Han borde ha vunnit med Tjuren från Bronx.
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 12:28 #16
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Att en film som Departed fick en oscar för bästa film är ju bara ett tecken på vilken
dålig kvalite det har blivigt på filmerna från hollywood.
Matt och Leornardo ser ju ut som två tonnåringar, och det ska vara någon typ av undercover FBI agenter. Löjligt. Jag vill ha mina 100 kronor tillbaka SF.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 12:48 #17
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by ToBad@Feb 26 2007, 12:28
Att en film som Departed fick en oscar för bästa film är ju bara ett tecken på vilken
dålig kvalite det har blivigt på filmerna från hollywood.
Matt och Leornardo ser ju ut som två tonnåringar, och det ska vara någon typ av undercover FBI agenter. Löjligt. Jag vill ha mina 100 kronor tillbaka SF.

Äh, The Departed är långt ifrån dålig, men Babel är betydligt bättre & mer värd en oscar, men den är väl för kritisk mot Usa för att gå hem där. Synd att inte underbara Pan's Labyrinth vann bästa utländska film, den fick dock (välförtjänt) oscar för bästa foto.

/edit: Gillar man The Departed så ska man se orginalet som Scorsese har "snott" allt ifrån. Infernal Affairs är den engelska titeln på denna HK-rulle, rekommenderas verkligen!

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 13:07 #18
Hjalle Hjalle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Hjalle Hjalle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
"An inconvenient truth" fick ju åtmistone sin för dokumentären och det måste man väl säga att den var värd. Ganska trevlig dokumentär för er som inte sett den. Beskrev miljöproblemen ganska bra och underhållande så att folk kan ta del av det
Hjalle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 14:52 #19
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalle
An inconvenient truth fick ju åtmistone sin för dokumentären och det måste man väl säga att den var värd. Ganska trevlig dokumentär för er som inte sett den. Beskrev miljöproblemen ganska bra och underhållande så att folk kan ta del av det

Nu har inte jag sett filmen, men jag tyckte hela al gore-grejen vart lite fejkaktig. Alltså med "Grön gala" osv, iom. att dom säkert kom dit med dyra limousiner och åker hummers och inte alls är så miljövänliga. Men det är bra att dom vet om problemet och vill ta itu med det!

Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Äh, The Departed är långt ifrån dålig, men Babel är betydligt bättre mer värd en oscar, men den är väl för kritisk mot Usa för att gå hem där. Synd att inte underbara Pans Labyrinth vann bästa utländska film, den fick dock (välförtjänt) oscar för bästa foto.
/edit: Gillar man The Departed så ska man se orginalet som Scorsese har snott allt ifrån. http://www.imdb.com/title/tt0338564/ är den engelska titeln på denna HK-rulle, rekommenderas verkligen
//Björn
Pans Labyrinth verkar otroligt bra. Måste ta och se den!
Tycker det var härligt att det var sån jämn spridning på oscarsstatyetterna och att det var rätt mycket olika kulturer där.
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017