FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Slutade kolla på Oscars, Grammy, Emma och alla de andra för flera år sedan. Tycker att ovanstående citat (inte det av nudie) från filmen Trainspotting sammanfattar min ståndpunkt bra. Trainspotting borde få en Oscar för bästa manus tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skönt att Departed fick för bästa film. Trodde inte det då akademin brukar ge ut till mer konservativa filmer, men Departed var värd den!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känns ändå som ett dåligt filmår i och med att The Departed nog var den bästa. Kan inte riktigt komma på några riktigt bra filmer. Lucky Number Slevin var okej men kunde varit bättre. Inside Man likaså.
The Departed var i stora delar seg men gillar den ändå. Ett tag visste man nästan inte vem som var skurken ![]() Edit: Dessutom måste jag tillägga att jag är överlycklig över att Babel inte fick något bra pris. För bästa ljud var det väl? Riktigt dryg skitfilm som jag helt klart ångrar att jag såg på... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Självklart var det Scorsese jag tänkte på när jag sa att det var skönt att Departed vann bästa film. Han borde ha vunnit med Tjuren från Bronx. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att en film som Departed fick en oscar för bästa film är ju bara ett tecken på vilken
dålig kvalite det har blivigt på filmerna från hollywood. Matt och Leornardo ser ju ut som två tonnåringar, och det ska vara någon typ av undercover FBI agenter. Löjligt. Jag vill ha mina 100 kronor tillbaka SF. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/edit: Gillar man The Departed så ska man se orginalet som Scorsese har "snott" allt ifrån. Infernal Affairs är den engelska titeln på denna HK-rulle, rekommenderas verkligen! //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
"An inconvenient truth" fick ju åtmistone sin för dokumentären och det måste man väl säga att den var värd. Ganska trevlig dokumentär för er som inte sett den. Beskrev miljöproblemen ganska bra och underhållande så att folk kan ta del av det
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Nu har inte jag sett filmen, men jag tyckte hela al gore-grejen vart lite fejkaktig. Alltså med "Grön gala" osv, iom. att dom säkert kom dit med dyra limousiner och åker hummers och inte alls är så miljövänliga. Men det är bra att dom vet om problemet och vill ta itu med det! Citat:
Tycker det var härligt att det var sån jämn spridning på oscarsstatyetterna och att det var rätt mycket olika kulturer där. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|