FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En sak som irriterar mig är folk som helt uteslutet ett ämne (subjekt) när de skickar mail. Eller som tar ett gammalt mail och skickar ett nytt med ett nytt ärende men ändrar inte på ämnet.
Det som blir irriterande är dels när jag behöver gå tillbaka till ett tidigare mail men det blir svårt att hitta det då ämne saknas eller är fel. Hur ser ni på detta? Finns det någon vett och etikett på angående mailskickande om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skickar rätt ofta mail utan subject... tycker det känns krystat att skriva många gånger. Om man bara vill konfiermera nåt en annan sagt, eller liknande korta saker. Att då sätta en titel/subj. på det.. ja, känns onödigt.
Har man en ok mailklient så är det inga problem att få fram alla mail från specifika avsändare osv, sortera på tid etc, eller söka på innehåll lika enkelt som på subject. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det är allmänt hyffs att skriva ärende/ämne, annars åker mailet lååångt ner på prioritetslistan innan det ens är läst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sällar mig till listan som uppskattar något i subjectraden. Fast i spam står det alltid något. En gång hade jag raderat ett mail utan att läsa det. Avsändare Anna (utan efternamn) subject: Hello from Anna. Klart jag trodde det var spam. Så var det en viktig leverantör!! Leverantörer är tyvärr inte alltid så vana vid mail... Hade det INTE stått något i subjectraden hade jag öppnat det för att kolla om det var från någon kund.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alltid jobbigt att försöka hitta mail med dålig subject. Att söka på subject går blixtsnabbt. Att söka på innehåll går inte blixtsnabbt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Som någon annan skrev här ovan så "lågprioriterar" även jag mail som inte har något ämne. Även om man skickar mail ofta till varandra, vill göra en kort avstämning eller bara svara någon kort så bör man ha något skrivet i ämnesraden. Oftast fungerar det ju bra om man svarar någon och får "Re:" eller "Sv:" framför ursprungliga ämnet, detta hjälper mottagaren på traven. Fick tidigare ett mail från en kund idag, utan angett ämne. Alltså tom ämnesrad trots att kunden ville tipsa mig om en länk till en viss produkt. Så enkelt det hade varit att skriva i ämnesraden nåt i stil med "Länk till produkt xxx" eller "Intressant tips" eller vad som helst som får mig att vilja läsa mailet eller iaf veta dess innehåll. EDIT: typo |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|