Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

det går bra

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-24, 16:07 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Det var länge sedan http://www.webmasternetwork.se/f2t2519.html.

Skulle Schneaker brandat om i ett nytt varumärke och väntat 3-6 månader med att sälja kommer han dubbla värdet.

Hamsterpaj är rätt grej med fel namn.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-24, 16:51 #12
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Thomas@Feb 24 2007, 17:07
Det var länge sedan http://www.webmasternetwork.se/f2t2519.html.
Skulle Schneaker brandat om i ett nytt varumärke och väntat 3-6 månader med att sälja kommer han dubbla värdet.
Hamsterpaj är rätt grej med fel namn.
Problemet ligger väl i både namnet och attityden. Mycket av det som gjort att Hamsterpaj gått hem hos ungdomar skulle fått en eventuell större ägare att känna sig ganska så obekväm: sextestet, inspelade samtal med polisen, eventuella upphovsrättsbrott, fel sorts spel (det homofobiska exempelvis) osv... Det är ju dock ett ganska vanligt historiskt fenomen att ungdomsvärlden gillar det som det vuxna samhället inte accepterar (och som ungdomarna i mångt och mycket inte heller kommer att acceptera när dom själva blir vuxna).

Problemet för Hamsterpaj är att om dom ska bli mer "seriösa" så tappar dom en del av sin appeal gentemot sin målgrupp... och blir dom inte seriösa så får dom dras med svårigheter i relation till annonsörer och eventuella uppköps-intressenter.

Därmed inte sagt att dom gjort ett dåligt jobb, tvärtom så har dom lyckats riktigt bra. Jag säger inte heller att dom inte kan bli uppköpta och få en del pengar, men jag tror personligen inte att det kan hamna på samma nivå som Playahead eller Apberget (i relation till antalet medlemmar etc).
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-24, 20:02 #13
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Varje vecka sker det ju nästan uppköp. Tror det är många som har fått lite guld-feber nu och vill sälja allt när de har hört att konkurrenten har sålt. Visst, allt kan ju säljas för rätt pris, men är det verkligen värt det?

Om jag nu mot all förmodan skulle bli miljonär, vad falls skulle jag göra? Man sitter ju inte och bygger på sitt projekt för att man måste. Jag sitter och leker med mina projekt och annat för att jag tycker det är kul, och om jag nu skulle sälja verket, så skulle jag givetvisst få lite pengar. Men jag skulle ju förlora min hobby.

Starta nytt säger säkert något, men det är ju inte alltid det är lätt.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-24, 20:39 #14
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by 2cool4school@Feb 24 2007, 20:02
Jag sitter och leker med mina projekt och annat för att jag tycker det är kul ...
Lika kul att sitta och leka med tusenlappar kanske!?

Citat:
Starta nytt säger säkert något, men det är ju inte alltid det är lätt.
Jag håller med, dom stora äldre siterna som säljs nu blir svåra att bygga upp i dagens miljö. Men glöm inte att det är mer eller mindre enbart är communityn som sålts. Att det kommer in så mycket kapital i en konkurrent tvingar ju nästan resten att sälja/hitta partners. I övrigt har vi ju inte sett några direkta uppköp.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-24, 20:54 #15
2cool4schools avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Jo sant. Kommer väll snart ett breakthru gällandes alla info-sajter, eller vi får hoppas .

Om, ptja, om 5-8 år, då lär ju de flesta "vettiga" domännamn är upptagna. Vad tror ni gäller då? Jag menar, alla domännamn måste ju ta slut någongång....

Kommer domänhandeln vara jätte stor då? Då dessa under-tusenlappen-domänerna plötsligt bli över-tiotusenlappen-domäner?
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-24, 21:48 #16
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Citat:
Originally posted by 2cool4school@Feb 24 2007, 21:54
Jo sant. Kommer väll snart ett breakthru gällandes alla info-sajter, eller vi får hoppas .

Om, ptja, om 5-8 år, då lär ju de flesta "vettiga" domännamn är upptagna. Vad tror ni gäller då? Jag menar, alla domännamn måste ju ta slut någongång....

Kommer domänhandeln vara jätte stor då? Då dessa under-tusenlappen-domänerna plötsligt bli över-tiotusenlappen-domäner?
Vad gäller domänhandel så kommer den förmodligen aldrig ta slut. Allting utvecklas och det kommer hela tiden nya möjligheter till bra domännamn.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-24, 23:33 #17
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by 2cool4school@Feb 24 2007, 20:02
Om jag nu mot all förmodan skulle bli miljonär, ...
Enligt SCB är 12% av Sveriges invånare (och nästan 14% av männen) miljonärer, så chansen finns.

Å andra sidan kanman ju diskutera hurvida man är rik om man är miljonär, ett ord som nog kommer bättre till sin rätt i sitt ursprungsland, USA.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-25, 11:13 #18
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Citat:
Originally posted by Hofvet@Feb 24 2007, 23:33

Å andra sidan kanman ju diskutera hurvida man är rik om man är miljonär, ett ord som nog kommer bättre till sin rätt i sitt ursprungsland, USA.
IMHO så är man inte i närheten av att få kallas rik förrens man blir dollarmiljonär, med dagens bostadpriser (iaf i Sthlm) så får man ju knappt något som man kan bo i under 3Mkr om man vill bo någorlunda centralt.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-25, 13:31 #19
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Hoppas bara att folk inte blir självgoda bara för att det går bra.

Jag ser vissa tendenser här på WN till att folk tror att de är jordens mittpunkt bara för att de är webmaster på en känd sida.
Har varit i kontakt med vissa av er här inne som medlemmar på era sidor/köpt era tjänster. Och vissas kundsupport är direkt bedrövlig, så fort man betalat är man inte värd vatten.

Finns ett berömt uttryck i sportvärlden som lyder "Man är aldrig bättre än sitt senaste lopp"

Kämpa på allihopa och fortsätt utveckla era verksamheter, men tappa inte ödmjukheten till era kunder.
Amos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 13:20 #20
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar

Citat:
Originally posted by Schneaker@Feb 24 2007, 03:00
Jo, snart har väl halva webmastervärlden sålt communities och blivit mångmiljonärer...
Ja det är väl dax för dig att joina oss på SG snart

Vi är faktiskt på köphumör just för tiden.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017