FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Det var länge sedan http://www.webmasternetwork.se/f2t2519.html.
Skulle Schneaker brandat om i ett nytt varumärke och väntat 3-6 månader med att sälja kommer han dubbla värdet. Hamsterpaj är rätt grej med fel namn.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Problemet för Hamsterpaj är att om dom ska bli mer "seriösa" så tappar dom en del av sin appeal gentemot sin målgrupp... och blir dom inte seriösa så får dom dras med svårigheter i relation till annonsörer och eventuella uppköps-intressenter. Därmed inte sagt att dom gjort ett dåligt jobb, tvärtom så har dom lyckats riktigt bra. Jag säger inte heller att dom inte kan bli uppköpta och få en del pengar, men jag tror personligen inte att det kan hamna på samma nivå som Playahead eller Apberget (i relation till antalet medlemmar etc). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varje vecka sker det ju nästan uppköp. Tror det är många som har fått lite guld-feber nu och vill sälja allt när de har hört att konkurrenten har sålt. Visst, allt kan ju säljas för rätt pris, men är det verkligen värt det?
Om jag nu mot all förmodan skulle bli miljonär, vad falls skulle jag göra? Man sitter ju inte och bygger på sitt projekt för att man måste. Jag sitter och leker med mina projekt och annat för att jag tycker det är kul, och om jag nu skulle sälja verket, så skulle jag givetvisst få lite pengar. Men jag skulle ju förlora min hobby. Starta nytt säger säkert något, men det är ju inte alltid det är lätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo sant. Kommer väll snart ett breakthru gällandes alla info-sajter, eller vi får hoppas
![]() Om, ptja, om 5-8 år, då lär ju de flesta "vettiga" domännamn är upptagna. Vad tror ni gäller då? Jag menar, alla domännamn måste ju ta slut någongång.... Kommer domänhandeln vara jätte stor då? Då dessa under-tusenlappen-domänerna plötsligt bli över-tiotusenlappen-domäner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Å andra sidan kanman ju diskutera hurvida man är rik om man är miljonär, ett ord som nog kommer bättre till sin rätt i sitt ursprungsland, USA. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Hoppas bara att folk inte blir självgoda bara för att det går bra.
Jag ser vissa tendenser här på WN till att folk tror att de är jordens mittpunkt bara för att de är webmaster på en känd sida. Har varit i kontakt med vissa av er här inne som medlemmar på era sidor/köpt era tjänster. Och vissas kundsupport är direkt bedrövlig, så fort man betalat är man inte värd vatten. Finns ett berömt uttryck i sportvärlden som lyder "Man är aldrig bättre än sitt senaste lopp" Kämpa på allihopa och fortsätt utveckla era verksamheter, men tappa inte ödmjukheten till era kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Vi är faktiskt på köphumör just för tiden. |
|||