FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Undrar lite om googles Adwords.. Har köpt en kampanj med en vanlig 468*60 banner och satt att jag kan tänka mig att betala 20 CPM för att visa den.. Nu har det gått 2 veckor men annonsen har inte visats en enda gång...?
Jag har angett ca 40 websajter som intressanta för mig att visa annonsen på.. Stora som små.. Vad gör jag för fel? Är det normalt att det tar så här lång tid innan det "drar igång"..? /Kenneth Nattstad.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ändrat till 40 CPM nu.. Får se om det händer nåt... :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
20 sek är för lite, på nästan alla mina webbsidor har jag en högre CPM än det. Du konkurrerar ju med vanliga adwords-annonser prismässigt. Du betalar ju ändå bara precis så mkt att du slår närmaste budgivare.. CPM är väl tänkt för annonsörer som har en fast budget att spendera och inte är beroende av att kunna redovisa plus på varje köpt besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kört 40 CPM i 1 dygn. Inte en enda visning fortfarande..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Konstigt, uppe vid 40 borde det börja trilla in visningar tycker jag. Jag tror jag har kört på 25-30 och iaf fått en del visningar. Du har kanske valt för högprofilerade siter alternativt fel annonsformat?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag har sajter som ligger på mellan ca 50 och 150 i CPM.
EDIT: Sedan kan det ju även vara så att sajtägaren har spärrat annonser från din domän, det går ju att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
40kr kan vara i minsta laget beroende på vilken kategori det är (på många av mina siter så har jag en CPM som är högre, fast då i $). Men det jag har märkt när jag har kört CPM-kampanjer är att det har tagit 1-2 dagar innan annonserna har börjat att visas. Så avvakta någon dag till innan du höjer det mer.
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ledsen att svara på en gammal tråd, men jag har svaret till denna fråga.
Google tar runtinmässigt ganska lång tid på sig att godkänna annonser. Jag har annonser som jag lade in under 1930-talet, då google var en kartong med snöre i, som blev godkända först i förra veckan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Känns lite som de sätter i system att ha vrållång väntetid för att spara personal, och snabbgodkänner dem som klagar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|