FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan! Jag har en domän som har olika placeringar på google. På ett sökord har jag placering nr 40 på google i USA,
det ordet har 15000 sökningar om dagen i USA enligt overture, men jag har inte mycket trafik. Hur lång tid tar det att få trafik till sidan? Min domän är ett år gammal, jag är nybörjare och kanske behöver känna till en del dirty knep? Jag använder free statcounter , kan man lita på den? Tacksam för alla svar+tips! MVH leif |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Plats 40 är tyvärr inget att hurra för tyvärr... 99% av alla klick i sökresultaten äger rum på förstasidan.
Enkelt förklarat; du behöver helst hamna på topp 10, alltså förstasidan för att få märkbart med besökare från i ditt fall google.com. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Satsa bredare är mitt råd. Det är bättre att ha en till tio unika besökare på olika varianter av en sökfras än att bara ha optimerat för en enda variant av en sökfras.
Om sökordet du nu ligger på plats 40 har 15000 dagliga sökningar enligt overture så ingår det säkert i bortemot ett hundratal möjliga sökfraser där konkurrensen säkert inte är lika svår. Låt oss låtsas att ditt sökord är äpplen. Det kan du optimera förstasidan för, men du missar då ofta varianterna röda äpplen, gröna äpplen, goda äpplen, sura äpplen, billiga äpplen, stora äpplen, världens godaste äpplen, vinteräpplen, nyplockade äpplen, självplock av äpplen... Till dessa behöver du undersidor. Var och en optimerad för sin sökfras, och var och en på plats för att ge huvudfrasen extra länkkraft och relevans, samtidigt som de innehåller länkar till sina relaterade äppelsorter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
ok jag skrev fel har plats 30, men det är en bit kvar till topp 10 .
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
topp tio på 5000000 träffar det blir tufft
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mycket tufft, men absolut inte omöjligt!
Jag tipsar helt enkelt om följande eminenta forum där du kan lära dig SEO från scratch: SEO-forum Det gäller att ha tålamod och tungan rätt i mun. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
ok tack
|
||