FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en länk som jag klickar på. På följande sida vill jag veta från vilken sida användaren kommer ifrån. Använder därför Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") som skriver ut vilken föregående sida var.
Varför fungerar bara detta i Firefox och inte i IE. Det fungerar bara i IE om man har postat ett formulär verkar det som. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
det finns ju brandväggar som spärrar sånt. Kan det vara så att du har en sån brandvägg installerad, men som inte klarar av att ta bort det för firefox?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har redan testat genom att inaktivera brandväggen... löste dock inte problemet konstigt nog, även om alla sökningar på Google tipsar om att det är brandväggen som strular till det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är den variabeln helt tom alltså?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Din IE installtion kanske har andra uppgifter än vad firefox har?
I min IE, så visas referer hela tiden... Öppna Fx, och skriv about:config. Filtrera på referer... Om du ändrar den nuvarande 2an (har du det så?) till ett, så kommer nu Fx bete sig på samma sätt som IE redan gör. Ändrar du till 0 skickar den inget alls. Detta var säkert inget som besvarade din fråga, men jag vill bara att du skall veta att man faktiskt kan styra om man vill visa referer eller inte... Hur man gör i IE vet jag inte... // Alexander
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp, variabeln är helt tom!
Testade nu på en annan dator som är helt fri från brandväggar och annan skit (inkl Windows-brandväggen) och ingen framgång där heller. Har sidan 1.asp som innehåller en länk till sidan 2.asp. Sidan 2.asp innehåller följande kod: Kod:
<%= Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")%> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Ah, samma domän (även typ localhost), så visar inte IE referer...
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack Alexander... jag vet hur jag gör som du beskriver i FF, men det är IE som är det viktiga... kunden vill ha en lösning och jag försökte undvika att skriva om koden så mycket som möjligt
![]() Verkar som att IE har inbyggda säkerhetsinställningar som motsvarar t ex en brandvägg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Va? Är det så att IE inte visar när det är under samma domän?!?!?! Är det så sjukt enkelt, men ändå så idiotiskt?!?!?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Som löstes efter mycket felsökning ![]() Testa iaf