FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Tänkte sätta in ett TV-kort i datorn men har tyvärr inte någon koll på de här. Och när man tittar på TV-korten på exempelvis Dustinhome så verkar folk tycka väldigt olika om produkten... Undrar därför om ni skulle kunna rekommendera, alternativt varna mig för, något TV-kort som uppfyller följande: - "Hybrid": Fungerar med både digital och analog TV-signal - Ansluts med PCI (helst) eller USB - Inte kostar mer än 1000 kr Systemkraven ska väl inte vara några problem men för säkerhets skull skriver jag upp prestandan för min dator också... - Intel Celeron 2,4 GHz - 768 MB ram - Windows XP HE Tack så mycket på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://prisjakt.nu/produkt.php?e=62279 är ett ganska bra och billigt dvb-t och analogtv pci-kort. Minirecension: http://www.tbg.nu/news_show/102376/26
Jag har ett hauppauge hvr-900 usb tvkort men det är ganska buggigt i winxp för mig...funkar bättre i vista... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Bladet! Dock stod det på Avermedia's hemsida att kortet krävde "Pentium 4 2,4 GHz (Hyper-Threading)" för TimeShift vilket känns som att min processor inte klarar kraven... Men det kanske fungerar ändå?
Fler tips mottages gärna ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade precis ett någorlunda billigt TV-kort från Asus hos JME Data: "Asus My Cinema-P7131 Dual med fjärr DVB-T + PAL" för 599 kr (inkl moms).
Ser tyvärr inget sätt att länka direkt till den, men på JME Datas hemsida väljer man i menyn: TV-Kort int/ext > TV-Kort > Internt Hybrid > Första produkten i listan Vad tror ni om den? Kan den vara bra, eller? Edit: La till priset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Men den datorn så bör du satsa på ett kort med MPEG-2 hårdvarustöd så kortet inte drar så mycket cpu. Rekommenderar därför hauppauge hvr-1300. Finns som billigast för runt 900kr om du kollar på prisjakt. Har själv sett kortet "inaction" hos en vän och det fungerar felfritt för honom vad jag vet och han är även mycket nöjd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack! Verkar intressant, kanske lite dyrt men jag får fundera!
Några fler tips? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|