FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Även jag fick detta intressanta mail idag, skickat via kontaktformuläret i min webshop.
Jag gillade speciellt denhär frasen: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Ligger ju lite allvar i det som skrivs iofs, då menar jag inte dessa domäner utan principen "i Sverige inom kort kommer att skrivas i url:en med å,ä,ö".
Har senaste 6 månaderna gjort riktigt tunga investeringar i domännamn utan content. Om inte den tyngsta i sverige så en av dom tyngre till ett och samma projekt iaf. Dessa domäner är i min ögon top end type-in domäner där åäö ersätts med aao av besökarna som skriver in urlen. Och under den inköps-processen var IDN "problemet" en jättefaktor som åtsidosatte all tidigare strategi som är känd för att hålla priserna nere. Det var olika ägare och fick man en utan den andra kändes det som bortkastat, ja ni förstår!? Hur google kommer hantera IDN domäner är ju okänt och att den bara "hyffsat" premierar aao domäner är ju ett faktum. Hur kommer besökarna påverkas av att se IDN domäner i listningarna. Kommer dom 150 per dygn som skriver in domännamnet aao idag skriva åäö om 1 år? Är mina supervärdefulla type-in besökare borta då? Jag är väldigt negativ till IDN, eller säg så här jag var jättenegativ till gratis IDN kampanjen som sabbade för mindre företag som inte kan tänka sig att betala 150 000 för en domän och räkna hem det! Men nu när det är här får vi ju ta problemet på allvar känner jag. Hur är det med ex akes-maleri.se som köpte sin domän av en telesäljare för 8 år sedan, vet han nya reglerna om IDN eller är åkes-måleri reggad av nån 13 åring som inte ens behöver ta av sitt barnbidrag för att regga då IDN var gratis vid årsslutet 2006?
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men viktigast, ta lärdom av misstaget inför framtiden. Sitter man på ett frukostmöte kan man inte ha deadline för att hitta på ett sätt att få ut mer IDN domäner innan lunch! $exist =~ tr/åäö/aao/; if ($exist) {die;}
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jepp, jag fick också ett sådant där brev.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|