Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jobba åt Google?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-31, 14:55 #1
niqlas niqlas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
niqlas niqlas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
Det är så att jag har fått erbjudande om anställning av Google, intervju osv avklarat men jag tackade nej pga min vardagssitution inte tillåter att jag släpper allt och flyttar omedelbart. Häromdagen ringde Googles Irlandskontor upp mig, och jag blev jag erbjuden ett ytterligare arbete hos google, men blev än en gång tvungen att tacka nej. Däremot lyckades jag få min profil ligga öppen längst upp i deras anställningslista, och när jag kan flytta är det bara att jag ringer min kontaktperson hos Google irland så får jag i princip börja jobba på en gång.

Min fundering är, är det någon som har arbetat eller arbetar åt Google i just Dublin, Irland. Lönen är rätt okej, än om inte den bästa i irländska mått. Däremot är förmånslista jag precis fått ta del av rätt lång (bredband i hemmet, gymkort, cykel, fria måltider, fria resor, 2utlandsresor med familj genom google evenemang osv...), och att de står för flyttkostnader upp till 20k kr osv kan motivera inte en riktigt hög lön. Att sedan googles byggnad ligger i den "finare" sidan av Dublin, alldelens vid havet och inte i de jättelika "IT-campus" komplexen längre in i landet gör inte saken sämre. Men hur är förhållandena, kontorsmiljöerna? atmosfären, någon som vet något förutom det som läses i tidningar och olika tv reportage? Kanske är det till och med någon som har arbetat vid google som AdWord/AdSense coordinator, marketing, analytics. vilket är de tjänster jag har blivit erbjuden som ingångs port i företaget.

Antar att en hel del här tycker jag är rätt körd i huvudet, som inte tar mitt pick och pack och flyttar omedelbart. Google är ändå google?! säger många. Allt är inte så lätt när man har ett schysst hus, sysselsättning som måste slutföras (slutfasen av ex/uppsats) etc. Och dessutom precis i startgroparna att starta upp en egen lite verksamhet på 50% osv.

Min fundering, är det någon som har erfarenhet av att arbets hos google? är det värt att ta sitt pock och pack 300mil (eller vad det nu är), och bosätta sig i ett land där snön aldrig faller.
niqlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017