FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag är mycket intresserad av att starta upp en rörelse på nätet. Jag är i dagsläget inte speciellt insatt i de olika bitarna ett sånt här projekt består av och vänder mig därför till Er riktigt inbitna kommerskorrar! ![]() 1. Produkter, köpes från lev, antagligen mestadels från internationella, något specifikt att tänka på här? 2. Hur lukrativt är det egentligen att ha ett bolag registrerat i te.x Hong Kong och enbart en filial i Sverige (för att minimera skatten)? 3. Logistik i Sverige, enbart posten som gäller och vilka typer av avtal kan man tecka och vad kostar det? Vet att många försäljare idag på nätet kan erbjuda gratis frakt + inom 24 timmar leverans, och det är ju super bra! Men kostar multum? 4. E-handelsmjukvara bör dels vara säker och dels billig i drift. Förslag? Hur kopplar jag det så att nätförsäljningen med allt vad heter fakturor, kreditfakturer, lev.skuld etc sköts via ett datorsystem? Är det VISMA som gäller då eller finns det något bra opensource? 5. Marknadsföring är en bit för sig. Antar att google har intressanta tjänster. 6. Något mer? Intresserad av att veta vad te.x man behöver för externa funktioner på sajten (betal-lösningar, paketspårning etc...). Hoppas Någon kan hjälpa med i alla fall en av punkterna ![]() Mvh Zora |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|