FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har pillat lite med PHP och gjort en Glömt lösenord-funktion. Har dock problemet med att själva mailet som tillhör funktionen tolkas som spam. Vad jag tror kan vara felet är att mailservern som skickar ut mailet inte har samma domän som avsändaren i brevet?
Kod:
$subject = "Ditt lösenord - Goplay"; $message = "Meddelandet"; $headers = "From: [email protected] <[email protected]>\r\n"; $headers .= "Message-ID: <".$now." TheSystem@".$_SERVER['SERVER_NAME'].">\r\n"; $headers .= "X-Mailer: PHP v".phpversion()."\r\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=utf-8\r\n"; $headers .= "Reply-To: [email protected] <[email protected]>\r\n"; $headers .= "Return-Path: [email protected] <[email protected]>\r\n"; mail($row['email'], $subject, $message, $headers); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett tips är att ha en lite längre text i emailet och inte ha en direktlänk till din websida. Testa runt lite med det så brukar man komma runt filtren.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hos t.ex. Hotmail som av någon anledning fortfarande är den populäraste e-posten hos medlemmar (speciellt de som glömmer sitt lösenord) har jag haft trevligare bemötande av spamskyddet om jag utelämnar en direktlänk till sidan.
Kan inte med säkerhet säga att så är det då det är baserat på ett eget test. Var i vart fall avlägsnandet av länken som plötsligt fick mailen att hamna i inboxen istället den gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Tack! Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om det är så att ett mail kommer från en annan domän än vad det levereras som, måste inte någon header läggas till av respektive smtp-server? Som visar att "ja, detta kommer faktiskt från oss"? ... möjligt att så redan sker, och är kanske också det som SPF innebär
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp, hotmail kräver SPF!
|