FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder idag HomeSite för att koda xhtml och css. Ibland kodar jag även php. Är det någon som kan tipsa om ett bättre editeringsprogram? Det skall vara färgkodat och gärna komma förslag medans man kodar... Vad använder ni?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror inte du kan hitta något som är ruskigt bra både på XHTML/CSS och PHP.
Persoonligen tycker jag Eclipse med PHP-tillägget är fruktansvärt bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Macromedia Dreamweaver 8
![]() Färgat + förslag kommer upp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
php -> zend studio
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder PSPad nu. Den har en massa bra funktioner, man kan bl.a spara projekt, så om man öppnar projektfilen öppnar den alla filer som har med projektet att göra. Den har highlight av alla språk jag känner till och den avslutar taggar, {, " etc automatiskt.
Men jag letar också efter någon textediterare för xhtml, css och php, skulle gärna vilja ha någon gratis som finns till Linux också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Körde PSPad innan, och det duger också om man är mer fokuserad på mindre sidor / inline-php / procedurell php. Projektfunktionen i PSPad är dock ingenting mot motsvarande i Zend, om en projektfunktion är något du letar efter! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har länge önskar mig en css-editor som kan komprimera ner css-filen när man sparar den (ta bort onödiga mellanrum). För att sedan när man öppnar det i editorn formatera tillbaka koden så den blir läsbar. Samt att man skall kunna gömma taggar eller stora grupper med text i editorn.
Någon som känner till ett sådant program (och som inte är allt för resurskrävande) så säg gärna till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||