FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Dom har satt in ett "Rapport special" av nån anledning
![]() Den där fågelsång killen kom visst hem till Sverige idag och det är viktigare än google. Tyvärr vissar alla fel tider efter 22:00 utom svt.se & svt-text :/ Rätt tid är 22:30 Holländsk dokumentär från 2006. Med en miljard sökningar om dagen är Google världens mest populära sökmotor. På kort tid har det också blivit ett av världens mest framgångsrika företag. Under mottot "don't be evil" (var inte ond) fortsätter internetjätten att växa och uppfinna nya applikationer. Men till vilket pris? Reportern Ijsbrand van Veelen åker till högkvarteret i Mountainview, Kalifornien för att ta reda på Googles avsikter. Även 27/1.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Va risigt. Varken detta eller Insider nu när jag väl hade tänkte ta en slapparkväll framför tvn. Får väl lägga mig o zappa lite o se om det finns nåt annat...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Går i repris nu på lördag kl 13:15 (SVT 2)
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick precis höra det, ska bli spännande att kolla på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant det hon sa: att om man söker på "football" och alla klickar på det 3:e resultatet, så kommer det hamna först nästa gång.
Och deras diskussion om världens information för mig nu på djupa tankar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Tyckte det stod att google har 45% av sökmarknaden i USA. Jag trodde det var mer.
Spanien 99% eller nåt hehe.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant dokumentär tycker jag, även fast dom kanske kritiserade google lite för mycket.
Vore väl en lite av en dröm att få jobba på det där företaget må jag säga ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
... ja den var bra.
Och det är ju inte Google:s "fel" att dom är så mäktiga som dom är ....... dom hindrar ju ingen från att starta en sökmotor. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|