FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej jag har ett problem som håller på att göra mig hårlös.
Jag har gjort en design som jag verkligen gillar, den funkar som jag vill i de flesta webbläsare och vid upplösning 800X600 och 1024X768. Men inte vid upplösning 1280X1024 ![]() *Den nedre linjen och bilden där copyright står, ska ALLTID vara längst ner oavsett upplösning. *Innehålls texten ska även "skjuta" den nedre linjen och copyright bilden neråt, ifall texten är längre än skärmen (detta funkar just nu) *Och helst vill jag att innehålls texten alltid är på mitten av skärmen. Här är länken till grund layouten pss länkarna leder ingestans. http://www.jecnordin.com/english Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Mvh Jenny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmmmm - vill inte verka elak, men hur ska det svaret hjälpa mig? Css filen har jag redan på min dator.
Jag vill ha hjälp med hur jag får layouten att funka i IE6, Firefox och vid upplösning 1024x768 och 1280x1024 Snart blir det att koda i tabeller eller designa om layouten, vilket jag verkligen inte vill. Mvh Jenny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Han inte prova eller kolla runt så mycket, men där innehållet låg, kolumn2 hade "float: left;" där kan du prova med
margin-left: auto; margin-right: auto; fast nu har jag inte satt min in i hur sidan är uppbyggd, så de kan sabba allt. footern längst ned, alltså "sidfot" där kan du prova lägga till position:fixed; bottom:0; left:0; width:100%; hoppas att något hjälper ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är i CSS-filen som layoutkoden finns, inte i själva hemsidans kod.
Det är också i CSS-filen som svaret finns ang. din layoutfråga. Därför är det lättare när rätt länk är upplagd på forumet. Alla kodar vi olika, men som jag ser det så är det en enda stor röra i din CSS. Fasta mått blandas med relativa mått. Personligen föredrar jag att använda ems som måttenhet i flytande layout. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Jag ska testa det som ni förslagit, och tack för det som har sagts hittils. Jag försöker skapa ett nytt yrke; webbdekoratör ![]() Mvh jenny |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|