FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Passar på att ställa några frågor till nu när jag ändå startat en tråd.
Vad finns för fördelar respektive nackdelar med att tillåta gäster läsa i forumet? Jag eftersträvar så många aktiva medlemmar som möjligt. Vilka funktioner tycker du saknas i ett rent (utan några tillägg) phpbb2-forum? Vad finns det för fördelar respektive nackdelar med att visa upp medlemslistan publikt? Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ända nackdelen jag kan tänka mig om man tillåter gäster läsa forumet är väl ifall man diskuterar hemliga saker.
Några fördelar, Forumet blir indexerat (om man inte skapar medlemmar till alla spindlar) Man lockar fler att vilja registrera sig, tveksam om man vill registrera sig om man inte vet något om forumet, vad som skrivs osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag driver ett forum sedan 2003. Det har ca 600 besökare per dag. Det klara sej allders utmärkt med ett standard webhotellkonto.
Jag kör phpbb. Den enda är viktigt gäller forum, är att skydda sej emot spam. Fejkanvändare som vill använda forumet för SEO är väldigt vanligt. Sedan skall man inte köra affärkritiska tilllämpningar på sunk hotellet one. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|