FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur ligger det egentligen till med rättigheter till bilder från tvspel? Får man publicera vad man än hittar på nätet så länge man anger korrekt källa? Måste man fråga först?
Hur gör GON.se, Kong.se, m.fl.? Det känns ju som att det publiceras en jäkla massa bilder från spel överallt och alla kan väl inte ha fått något form av godkännande? Och en följdfråga, om man skulle få för sig att vilja publicera bilder i en tidning gäller det samma där? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oväntat pitbull svarar i sina upphovsrättstrådar..
Edit, rättstavning av 1337 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Får väl tona ner mitt korståg i upphovsrättsfrågor, men det är svårt eftersom det uppenbarligen förekommer så många hemmagjorda uppfattningar och "egna sanningar" om just upphovsrätt på Internet. Att skriva "upphovsrätt" i en Googlesökning och sedan läsa borde i.o.f.s. inte vara så svårt. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du vill få tillgång till pressbilder o dyl från spel, är det oftast enklast att kontakta distributörerna/tillverkarna. De brukar ha pressavdelningar med lösenord där du får tillgång till massvis av fotografier och övrig information.
Eller så fungerade det iaf för några år sedan då jag jobbade på en spelsite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det låter vettigt. Du råkar inte ha någon aning om vad som krävs för att få ett sådant lösenord? (om inte så är det väl helt enkelt bara för mig att kontakta dem o fråga ![]() Förövrigt, är det någon annan som kan bekräfta detta? pitbull: Förlåt att jag formulerade mitt huvudinlägg lite dåligt. Jag känner till många av de lagar som finns, men jag tänkte på hur det ligger till med just tvspel. Vet ju som sagt att det figurerar massor av bilder på internet och mitt antagande var att de flesta inte lär ha frågat företagen om lov innan de publicerade bilderna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|