FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Olika orter har ju olika beteckningar när det fanns regementen, här i sundsvall är det LV5.
Äger någon rätten till detta "namn" ? Har registrerat lv 5. se och klurar lite på om risken att bli av med namnet finns? Då vi har våra lokaler i det så kallade "LV5 Företagsbyn" så tänkte jag göra en portal där folk kan se vilka företag som finns, hur man hittar dit och vad som erbjuds. Är det bara att köra på eller ska man ta något annat namn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
LV5 är inget registrerat varumärke här i alla fall: http://www.prv.se/vmi/
Hittar heller inget alarmerande på Google vid sökning på LV5. Eftersom det knappast handlar om något militärt innehåll på din portal, så kan inte heller renommésnyltning eller ond tro hävdas. Jag skulle tuta och köra på lv 5. se Du har som jag ser det all rätt att använda detta namn. Det blir t.o.m. en liten guldstjärna i kanten eftersom du kan motivera namnet med att era lokaler/fastigheten faktiskt heter LV5. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för infon!
Som jag trodde är det nog rätt safe |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Möjligen om ägaren till företagsbyn skulle invända då...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men frågan kvarstår i så fall om det fortfarande heter LV5 efter att regementet lades ner? Eller är det ett namn i "folkmun"?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Enda resultatet av en sökning på Försvarsmaktens hemsida på "lv5" är en marschreferens, så kanske är det möjligt att namnet finns kvar? Ring och kolla!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|