FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Böt till ett annat chassi.
Har exakt samma delar. Kopplat in mitt Asus a8n sli premium mobo med tillhörande athlon 3500+ cpu i ett annat chassi men ingenting händer när jag försöker slå på den. 2 lampor på mobot lyser men ingenting händer när jag försöker slå på datorn. Har kontrollerat pwr sw kontakten och testat på flera olika ställen. Det är det väldigt tydligt i manualen hur den ska sitta så är inte så tveksam på den kabeln... Bägge strömkontakterna ifrån nätagget är inkopplade på mobot. En stor och en 4 pinnars bredvid CPUn. Alla skruvarna i chassit till mobot är i (9st). Vad mer kan man kolla? <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är inte så att du har strömavbrott pga stormen? Kan ju vara en anledning
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Testat så att uttaget fungerar. Mobon verkar ju få ström också eftersom 2 lampor lyser på det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mitt svar ovan var på skoj
![]() Har tyvärr inget bättre svar till dig ändå, men någon annan kan säkert ge dig ett bra svar. Förresten, vet du att ditt nätaggregat matar korrekt? För mitt nätagg lade "halvt" av på något sätt för ett par månader sedan, det var bara att köpa ett nytt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du kollat skruvarna som håller moderkortet i chassit? det sitter en distans mellan chassi & kort som kan ha hamnat hamnat fel så att det blir kortslutning?
Tog du lös kylaren från cpu:n? och alla kontakter sitter som det gjorde förut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren men det var tydligen fel 4-pin atx kontakt till mobot. En är avsedd för att strömtillföra CPUn, den andra vet inte
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
aha, tur att det löste sig!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
ett tips är ju annars också att lämna in den på felsökning i någon närstående affär för någon hundralapp.. då vet du ju vad du behöver köpa/reparera
![]() så man inte köper ett helt nytt mobo eller liknande och ändå inte får igång burken. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|