FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har hållt på ett tag här men inget verkar fungera.
Skapade en fil IP.php med: Kod:
<?php echo $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; ?> <?php $hostname = gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']); echo $hostname; ?> Och det funkar när ja öppnar filen /IP.php så långt funkar det alltså, men om jag försöker ta include på den filen från en annan så fungerar det inte. <script type="text/javascript" src="IP2.php"></script> Jag har hittat ett annat script som funkar att ta include på, men då är det bara IP't som syns. Eller finns det nå enklare sätt än att ta javascript include på ? Har även provat denna: Kod:
<?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; * $host = gethostbyaddr($ip); echo "IP Adress: $ip<br>"; * echo "Hostname: $host"; * ?> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan inte inkludera PHP kod med:
<script type="text/javascript" src="IP2.php"></script> Där säger du ju att du vill ladda in IP2.php som innehåller PHP kod. Ovanstående kod kan bara användas för att ladda in .js filer. Dvs filer innehållande javascriptkod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Med ena koden jag har kan ja inkludera iaf =/
Hursom hellst så provade jag såhär nu: <?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $host = gethostbyaddr($ip); $template->assign_vars(array('IP' => $ip)); $template->assign_vars(array('HOST' => $host)); ?> Och sen {IP}{HOST} i filen Och det funkade inte heller då såg jag bara detta på den sidan: assign_vars(array('IP' => $ip)); $template->assign_vars(array('HOST' => $host)); ?> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, nu har ja kommigt lite längre genom att göra med av med IP.php filen och gått direkt till
den fil som ska ha den... Detta är en den delen där det ska vara: switch ($_GET['f']) { case "4": $general = "4.tpl"; $page_title = 'blabla'; include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $host = gethostbyaddr($ip); echo "IP Adress: $ip "; echo "Hostname: $host"; break; } Och då fungerar det, men problemet är att det kommer inte upp där jag vill ha det =P Hur ska jag kunna ändra om "echo" till att jag kan i templatefilen skriva {IP}{HOST} ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är det fixat...
case "4": $general = "4.tpl"; $page_title = ''; include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $host = gethostbyaddr($ip); $template->assign_vars(array('IP' => $ip)); $template->assign_vars(array('HOST' => $host)); break; |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Edit: såg att du löst det på ett annat sätt efter att jag postat.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|