FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Valet står mellan Dual Xeon 2.8GHz HT och Dual Core Opteron 275.
Diskar, minne, bandbredd och pris skiljer inte "nämnvärt". Vilken av dessa 2 bör jag lämpligtvis välja? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vet bara att MySQL är snabbare under Opteron. Så om servern ska användas som databasserver hade jag tagit Dual Core Opteron 275
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hum, om man får tro på denna så är valet amd
http://reviews.cnet.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
AMD'n var det jag funderade på och med 2 till som håller med så blir valet enklare
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har börjat lattja mer och mer med AMD och gillar dem starkt, kör på AMD och du blir inte missnöjd.
Jag har provat allt ifrån 170-serien till 270-serien på processorerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Beror alldeles på vilken AMD och Intel man pratar om. Skillnaden mellan Opteron och XEON är inte så stor som man tror, jag använder bägge typer av maskiner och har inte märkt så jättestor skillnad, däremot har jag upplevt XEON mer stryktålig vid 100% last. Kör servrar med över 10 000 mysql databaser så jag vet lite vad det handlar om.
En dual core är inte 2xAMD processor dessutom utan cirka 1.6x. Jag hade tagit XEON 2.8 HT, med raid1 scsi diskar (om det är en servstra server i pratar om. Synd att du missade deras dubbla minne erbjudande dom hade tills den 15:e, eller har du redan valt maskin?) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|