FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nyligen startat min nya blogg robotnytt.se. Jag har redan fått (mestadels positiv) feedback på webforum men jag lägger in sidan här också eftersom jag skulle vilja ha fler förslag på förbättringar gällande design och upplägg och gärna även ur seo-synpunkt vilket är något jag inte kan speciellt mycket om. Valideringen strular p.g.a. bloggtoppens banner.
Länk: http://www.robotnytt.se Edit: Lyckas inte få länken klickbar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Fräna robotar! själv så hittar jag väl kanske inte så värst mycket att klaga på, men nu kanske det bara är jag, men jag skulle nog kanske vilja se en lite roligare header + meny. Tyckte mest att den såg som lite tråkig ut.
Sen kanske lite tydligare RSS länkar? Annars lite länkar med sidor där folk bygger egna robotar, länkar till företag som säljer byggsatser m.m? Folk som går in på din sida borde ju vara lite intresserade av att bygga en egen robot? Sen kanske några keywords? borde ju underlätta litegran för folk att hitta till sidan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
krille83
just menyn tycker jag nog blev rätt okej, men visst allt kan väll bli bättre. Mer info om att bygga egen robot kommer senare. Keywords ja, bra påpekande. Föresten, jag har gått från 5e sidan till 3e sidan på google på sökordet robotar men nu idag är ja inte med bland 100 första träffarna när ja söker på robotar? Kan det ha att göra med att jag ändrat titlar på sidorna eller att jag inte fått ording på mod_rewrite? Yahoo däremot lägger mig på en trevlig 4e plats när man söker på robotar. Skumt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Bilderna som hör artiklarna till ligger alldeles för nära inpå texten tycker jag. Det känns väldigt krampaktigt bitvis. Ser gärna att du ökar bildernas margin.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett tips om du vill skriva om forskning kring robotar, är att se efter vad som försiggår på i "robotdalen" (.org).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Edit: stavning.. |