Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Guild-wars.se söker designer!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-28, 22:19 #1
jeppsson jeppsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
Nykomling

Guild-wars.se står i startgroparna och söker därefter också en designer, eventuellt en kodare också!
För er som inte vet vad Guild wars är så är det ett spel som spelas över internet, en något lättare variant om man jämför mot Wow, hoppas jag får uttrycka mig så kortfattat!

Det jag söker är en designer som har ett öga för design och vet vad denne pysslar med, skiss finnes men att jag vill helst att ni utgår från en design lik http://www.worldofwarcraft.com / guildwars.com när ni skall lämna en offert(skiss skickas till den som "anställs").
Dock kommer en betydligt mindre version av en sådan sida att skapas!(som länkats dvs)
Givetvis skall ingen av sidorna som är nämnda kopieras rakt av utan det är två upplägg jag gillar och söker något liknande.

Har ni en portfölj eller dylikt att visa upp så är detta ett plus men inget krav!

---------------------------------------------------

Ang. kodare så kommer jag inte att anställa någon innan designen står startklar till 100% men jag väljer ändå att slänga ut lite information samt att ni har möjlighet att lämna en eventuell intresseanmälan.

Det som skall kodas är;(valfritt kodspråk, helst php alt. asp)

- Nyheter
- Artiklar(med bilder)
- Bildarkiv
- Omröstning
- Skribenter(lägga till/ta bort)
- Forum (phpBB duger utmärkt)

Det kan tillkomma mer funktioner men det här är i alla fall dom som är tänka för tillfället, givetvis får den som anställs för koden ett fylligare dokument med information om vad som skall göras.

---------------------------------------------------

Ersättningen kommer att bestå i form av pengar, jag hoppas att ni kan sätta ett pris efter lite diskussioner då jag är fruktansvärt dålig på att sätta ett pris själv då det blir antingen på tok för högt eller på för lågt. Priset diskuteras endast privat och inte i forumet!

Deadline;
Absolut senast, sista januari! (Gäller designen)

Jag vill även att om ni har påbörjat ett arbetet så ser jag även att ni avslutar det för att inte skapa problem för båda parter.

Tack på förhand!
jeppsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 16:07 #2
Nykomling

Nykomling

Designdelen är numera tillsatt.
Tackar alla som har visat intresse för designen!

Börjar härmed att ta in ansökningar för kodningen, php.
För vidare diskussioner/frågor med mera, släng iväg ett PM så har vi detta avklarat på ett smidigt sätt.
jeppsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017