FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kollat upp miljontals domänservrar efter dom som är "felkofigurerade" och agerar öppna recurserande vilket kan användas som förstärkare i överbalastningsattacker och resultatet har jag sammanställt i en sökbar databas kallas OpenDNS. Jag kommer att implementera realtidskoll samt att man ska kunna flagga av sin server när man ändrat den.
Detta är en systerprodukt av mitt stora projekt dnsdigger.com http://www.opendns.se Nått ni saknar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nice, mer kul för en internetleverantör kanske då hela cnätet syns.
Frågan är då vad man ska använda listan till, dumheter kanske? Tack för listan med 30 000 dns servrar som jag ska ha kul med.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför frågar du vad man ska ha listan till när du uppenbarligen vet exakt vad du ska ha den till? Min direkta misstanke är att du ska DDOSa lite ikväll eller?
![]() Primärsyftet med siten är att få nät/serverägare att säkra upp sina misstag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det vanliga sättet att göra det här på är att man får mata in ett ip och så får man ett ja/nej svar. Inte publicera så mycket av hela listan.
Dessutom, din site verka bugga lite fint, såvida inte ditt eget subnät är vulnerable: http://www.opendns.se/?ip=192.168.0.1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ni är alldeles för pro för mig märker jag
![]() Så vad ska man göra när man hittar t.ex. ett webbhotell som har öppna DNS-servrar? Maila vad till dem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilket/vilka domännamn har du använt för att avgöra huruvida en DNS-server tillåter rekursiva frågor?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Grazzy:
Pinsamm bugg hehe. 1337pm: www.opendns.se är det jag frågat efter i jakten på öppna servrar. Har lagt till funktion att kolla en flaggad server ifall man misstänker falskt svar eller om man har ändrat sin konfig. Men det skulle inte förvåna mig om den också är lite buggig. Och DNSDigger börjar växa ur sin nuvarande server och bli en långsam dinosaur. Antingen fixar jag nått rejält av den tjänsten eller så skrotar jag skiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||