Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Backup, hur viktigt är det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-06-17, 22:17 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

En positiv uppdatering!

Verkar som det funkar okey att posta kritiska inlägg på deras forum för att göra sin röst hörd.

Mr. Thomas,

Here is what I'm willing to do. I have verified that your drive is still
available. I am willing to put your drive from the 207.44.170.42, in on of
your other servers for 12 hours. I realize your frustration, and am willing
to help you get your main sites back. Please let me know which server you
want the drive slaved in, and so we can have it installed for you.

--------------
Regards
Chris Abuse Team Leader
Everyones Internet Rackshack.net

Fortsättning följer.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-18, 16:49 #12
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
Puh, hoppas verkligen att det löser sig, det verkar ju vara på rätt väg iaf.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-18, 22:17 #13
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Hoppas du får tillbaka alla dina filer!
Tänker ni fortsätta med dot.nu tjänsten?
Adam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-18, 23:33 #14
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by alj@Jun 18 2003, 08:17 PM
Hoppas du får tillbaka alla dina filer!
Tänker ni fortsätta med dot.nu tjänsten?
Just nu sitter Silon och kopierar data från hårddisken som är monterad som slav på en av mina andra servrar på Rackshack, jag funderar på hur jag skall finasiera kostnaderna som uteblivit pga att s3.p6.com inte finns mer och s2.p6.com som låg nere i 17 timmar pga att RS monterade s3's HD på s2. s2 sköter bannerroteringen på ex www.tv.nu så du förstår säkert.

Datan kommer att finnas, däremot kommer jag fundera över om jag tycker det är värt att erbjuda en gratis adress till 100 000 ungar som inte har råd med en domänadress när kriminella med så oetiska ambitioner verkar fylla vår tid mer och mer helt gratis.

dot.nu har gått i förlust sedan dag 1, det är mest för att skapa möjligheter för unga entreprenörer, jag kommer utvärdera om jag skall ha nån det att bidra med, och om jag kan betala mer av mina pengar för att dom skall ha kul.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-18, 23:57 #15
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
Originally posted by WN@Jun 18 2003, 09:33 PM
Datan kommer att finnas, däremot kommer jag fundera över om jag tycker det är värt att erbjuda en gratis adress till 100 000 ungar som inte har råd med en domänadress när kriminella med så oetiska ambitioner verkar fylla vår tid mer och mer helt gratis.

dot.nu har gått i förlust sedan dag 1, det är mest för att skapa möjligheter för unga entreprenörer, jag kommer utvärdera om jag skall ha nån det att bidra med, och om jag kan betala mer av mina pengar för att dom skall ha kul.

WN
Nu ska vi inte vara sånna!

Vist finns det många idioter men ännu fler(precis som jag) som uppskattar tjänsten. Har själv haft 3 sidor med dot.nu adresser, underbart alternativ till cjb.net med all dess reklam. Måste säga att jag tror de flesta har varit "ungar som inte har råd med en domänadress". Så är det i början...

Hoppas iaf i värsta fall att ni aktiverar adresserna under en övergångsperiod så folk har changs att meddela dess besökare om ev. ny adress.

Hoppas iaf att du tar ditt förnuft till fånga och fortsätter att vara en viktig del av internet...

(och så avslutar vi med en dålig gemförelse, hur skulle det vara om vi stänge alla skolor för att vissa av ungdommarna är liggister eller kanske kommer bli brottslingar...!?)
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-19, 01:26 #16
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Om Thomas hamnar i kläm anser jag inte att det finns någon anledning att fortsätta driva tjänsten. Att alla hans andra projekt försvann (som dock förhoppningsvis är recoverade vid det här laget) samt att downtimen innebar en förlust av intäkter är bara ytterligare ett argument.

Missuppfatta mig inte nu, jag är absolut för unga entreprenörer, annars hade jag inte varit där jag är idag, men allt har sin gräns. När någon utnyttjar hans tjänst till kriminella saker & Thomas blir den drabbade är det dags att se över möjligheterna att driva tjänsten vidare.

En .com kostar i dagsläget cirka 60 spänn, om man vill köra igång något seriöst så gör man det. När jag gick i skolan för cirka 4-5 år sedan drev jag en site med hjälp av mitt studiebidrag (som kostade mig cirka 250kr/mån). Att lägga 60 spänn/år för en .com och ett billigt webhotell typ b-one.nu anser jag inte vara mycket pengar, ens för en tonåring, om man nu verkligen tror på sin ide & vill utveckla en site.

Har jag helt fel? Känns som att tråden börjar hamna lite off-topic efter mitt inlägg, men det hade varit intressant att se vad ni andra tycker & tänker.

Mvh, Tobias
Oläst 2003-06-19, 01:55 #17
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

dot.nu borde väl gå och sälja för en rätt bra slant? Själva adressen alltså. Just eftersom den med alla sina subdomäner är så vältrafikerad. Säkert någon adult-sida som vore intresserade.

Inte för att jag tror att Thomas kommer att sälja domänen. Förstår dock om du inte vill driva tjänsten vidare, även om det vore tråkigt.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-19, 16:39 #18
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Citat:
Originally posted by WN@Jun 18 2003, 08:33 PM

WN
Kan du inte försöka dra ut lite pengar från den?

Att börja lägga en pop-up på alla subdomäner, kanske förstör din grundtanke.

Men du måste väll ha 100.000 e-mail adresser till olika webmasters? Kan inte det vara något värt för annonsörer och specialerbjudanden?

Eller att du har ett premium-account, som erbjuder fler funktioner, mot en lagom stor kostnad. (och kanske då utan reklam till sin e-mail)
Kanske då även att de får en e-mail adress: namn@subdomän.dot.nu
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017