FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejhej!
Nu i juletid såhär så har man ju lite lov, så jag har någon fundering här.. Har ni några väldigt enkla websajt-idéer som ni vet fungerar? Självklart så förväntar jag mig ingen youtube idé och jag har knappast någon kompetens att uveckla något sådant heller. Det jag söker är helt enkelt någon enkel idé som man kan dra in några dollar i månaden som inte kräver enormt med kontakter eller dyligt ![]() Så innan ni säger "Tror du vi tänker ge dig massa idéer som skulle generera en mass?" så är det alltså inte exakt det jag letar efter, utan mer idéer som ni antingen inte har tid med eller som ni inte är motiverade att ta er an. Eller helt enkelt för dåliga idéer för er att lägga ner tid på. Såga mig inte helt nu bara:P Edit: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe...
Här finns det massor med bra idéer och domäner som bara ligger och väntar på en arbetsam och driftig yngling. Det är bara att du hör av dig för ev. samarbete. Typ: Du gör jobbet, vi delar på vinsten. -Eller något liknande... ![]() /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Well, välje ett ämne du gillar. Regga ett relevant domännamn och skriv massa om ämnet. Sedan kan du tjäna lite på AdSensereklam från Google.
Gör du det tillräckligt mycket och länge kan du tjäna en del.. En sajt jag gjorde drar in ca 500 kr/månaden på inget jobb alls.. Bara folk som droppar in via google. Då lade jag ner ett större antal timmar i början, men sen inget mer. Gör du detta x100 så kan du börja leva på det.. men kanske inte är det roligaste! Man tjänar mer på "riktiga" verksamheter. Varning: det går långsamt i början, men det funkar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Testa att göra flashspel och låta webmasters använda dem fritt på sina websidor i utbyte mot att din reklam visas under laddningen...
http://www.mochiads.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som pitbull säger. Är du intresserad av att arbeta finns det massor med projekt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som Micke04 säger, hitta ett ledigt domännamn för ett sökord, regga, skriv om det och dra in några kronor / ören om dagen i adsense på besökare via google. Enklare SEO-kunskaper och tillgång till andra sidor att länka från gör ju processen lite lättare då det är väldigt viktigt att bli hyffsat rankad på google.
Ett tips i urvalsprocessen kan ju vara att kolla in konkurrensen först på sökordet. smördeg.se är reggat men oljebyte.se är fortfarande ledigt. Kanske kan va ett tips? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|