FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett riktigt udda problem med min mail. Det går bra att skicka mail. Ibland går det även bra att ta emot mail, men långt ifrån alltid. Jag bad några vänner maila mig och ungefär hälften av deras mail kom fram. Jag får inga felmeddelanden eller liknande och det spelar ingen roll om jag använder Thunderbird eller Outlook.
Jag har stängt av alla brandväggar, skäppostfilter och anit-virusprogram som skulle kunna tänkas ställa till problem. Alla inställningar på servern ser bra ut enligt min webmaster. Det är dock mina konton hos FSdata som inte vill, så man kan ju misstänka att felet finns att hitta där. Jag har även ett konto på JX och den mailen fungerar fortfarande bra. Det märkliga är att mailen kommer fram ibland till de kontona som jag har hos FSdata, men långt ifrån alltid. Hade det varit så att inga mail kom fram så hade det varit enkelt att felsöka, men nu fungerar det ibland och ibland inte. Har väntat i två dagar på en del test-mail nu, men de lyser med sin frånvaro. Någon som har varit med om något liknande? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Till att börja med så får man ju börja med att särksilja inkommande och utgående mail, då dessa inte alltid passerar samma vägar. Då det gäller dina inkommande så pratar du om mailkonton hos två olika leverantörer, är det samma domän som du håller på att byta leverantör för? Kör du egen mailserver som du placerat ut hos dessa, om ja, förklara vad du kör för server, om nej, kolla med din mailleverantör om vad som kan vara problem.
Min första gissning är dns-problem, kolla så att dina mx-records ligger korrekt pekade och funkar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|