Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Trött på spam från ett visst svenskt företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-19, 22:30 #1
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
Ett svenskt företag har skickat mig deras nyhetsbrev oändligt antal gånger, utan att jag har registrerat mig för det.
Det var någon som för ett år sedan bjöd in mig (som privatperson, på min privata mail) till en internettävling företaget anordnade. Jag var aldrig med i denna tävling och har aldrig anmält min egna epostadress, men lik förbannat så får jag deras nyhetsbrev iom att de har min epostadress som någon annan angivit.

I nyhetsbreven man får finns en rad sist i texten om hur man gör för att avregistrera sin adress. Detta har jag följt men nog f*n får man deras spam ändå!

Jag har ett mail färdigskrivet som ligger klart för att skickas iväg, ska jag sända det så här? (Obs! Jag tar i rätt kraftigt i det, dels för att man är trött på spam, dels för att de skickar trots avregistrering).

Kod:
Nu får ni sluta spamma! Annars anmäler jag er!

Jag har skrivit till er förut, "tag bort" i ämnesraden och ändå så får jag ert nyhetsbrev! Sluta genast med det.

Jag förväntar mig ett personligt svar på detta mail så att jag vet att ni har tagit hänsyn till mina önskemål!

Jag jobbar med IT-säkerhet och bl a spam, så jag vet exakt var gränsen går för spam och hur hårda straffen är om man driver det vidare.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017