FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena,
lyckas pga av sambons hästintresse ibland hamna på diverse öde platser under helger. Där är jag tämligen ensam om att ha uppkoppling med resultatet att mängder med folk vill låna uppkopplingen. Därför under jag hur jag lättast kan smälla upp ett nätverk eller liknande så att folk kan använda min uppkoppling. Jag vet att hastigheten är rätt så kass för att dela med sig men förhoppningsvis ökar ju hastigheten innan nästa sekelskifte. Nån som har förslag på hur jag delar med mig av uppkopplingen på ett smidigt sätt och samtidigt har kontroll över vilka som använder uppkopplingen? Mvh Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder denna, men den kräver att man har telenor.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010089356 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Beroende på vad du själv har för utrustning i din laptop så kanske det känns lite overkill att köpa till linksys ovan nämda produkt, även om det är grymt smidig och bra, men kräver som sagt ström.
Varför inte bara dela det rakt igenom laptopen på wlan-kortet och sedan routra genom din dator ut på nätet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag köpte den där Linksys routern ihop om att kunna använda det tillsammans med vodaphone 3g för typ 2-3 månader sen. Jag har fått lämna in en på RMA och den jag har fått nu fungerar fortfarande inte med 3g kortet, Linksys supporten har försökt hjälpa mig men inte lyckats, Dustin vet absolut inget och Telenor vet minst.
Just nu ligger den nerpackad i kartong och väntar på att Linksys ska skicka en till fraktsedel fast det spelar ingen roll längre då jag sa upp 3g abonnemanget i fredags för att jag blev för trött på skiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett enkelt sätt är använda en vanlig trådlös router. Jag förutsätter att du använder ett 3G eller mobiltelefon till din dator.
koppla in routern i datorn via ethernetkabeln och ställ in routern som Accesspoint. Brygga sedan 3G-uppkopplingen mot Accesspointen. Detta gör du genom att markera båda uppkopplingarna under mina nätverksanslutningar, högerklicka och välja brygga anslutningar. Du har sedan koll på uppkopplingarna mot accesspointen genom dess webgränssnitt. Väljer du rätt accesspoint så kan du mata den med 12volt. Alternativt köper du en cigladdare på kjell&co som du kan ställa in rätt spänning på. Tänk bara på att du måste ha ett abonnenmang med fri volym för att inte få onödiga överraskningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan bli dyrt med 3G hos Tre enligt IDG.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipsen!
Att Tre har diverse skumma sätt att skriva sina avtal på borde nästan ingå i grundskolans samhällskunskap! Har som tur var inte de som leverantör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||