FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Hej
Dem hade en artikel på http://www.idg.se/2.1085/1.83143 om den s.k demoscenen, är det nån här som är eller har varit med i demoscenen?. Själv så var jag den som grundade X-Trade Sverige(har inget med internetsidan www.x-trade.se att göra). Idagsläget så har jag inget med det att göra, dock så lärde jag mig mycket från den tiden. Erfarenheter jag fortfarande har nytta av. |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Två gånger sov jag hemma hos en d4rkn3ss-medlem. :blink:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Se där
![]() |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var under de glada skogsfeståren när jag var kompis med eldskatt. Idag skulle hon nog hellre hoppa i ån än att hälsa på mig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
X-trade? Hmm, det ringer en klocka så jag har säkert varit lite inblandad där på ett hörn. (Google bekräftar det) Hur folk stod ut med mig på den tiden kan jag inte förstå.
![]() Jag vet att flera här på WN har varit aktiva på ett eller annat sätt. Fd. medlemmar i FLT, DCS, AFL, SR etc. finns bland WNs besökare. Själv har jag bl.a. varit med i AFL (slutade långt innan Lacoste kom in i bilden). Har heller ingen nytta idag av mina "kunskaper" i blueboxing eller hur man krämar ur den sista lilla livsgnuttan ur en RLL-hårddisk. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Startade och drev Velocity ett tag, men dog lika fort.. släppte ett demo och inget mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Medlem av Defiance, en åttonde plats på The Party i danmark för vårt demo, släppte också en disktidning BuZz. Programmerad av ColorBird Razor 1911.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Handle : Maxter
Plattform : Amiga (musiker,programmerare),PC (programmerare) Grupper : Slice,Noice,Abstract,Elektroflux Kända verk : Egentligen inga men vann Remedy PC compo 1995. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Grafiker i Acme under slutet av 80-talet. Amiga då förståss...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Guest
|
Många Sköna killar här
![]() Känner igen många av er, både till namn och handle. Colorbird(Johan Andersson) kände jag väl, tyvärr har jag tappat kontakten med han. Känner några gamla medlemmar från defiance, och buzz kommer jag definitivt ihåg ![]() Acme, var inte ni från Norrland nånstans?. Adder of X-Trade var min handle, om nån vill kolla upp mig på google hittar ni säkert nåt ![]() |
||
![]() |
Svara |
|
|