FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej på er,
Jag har funderat en del kring annonsblockering på klientsidan som verkar dyka upp mer och mer. I och med att dessa program inte ens laddar ner annonsen från sidan borde det ge minskade intäkter från annonser, och kanske till och med göra det svårare för annonsfinansierade sidor att överleva. Finns det några siffror på hur många som använder sådana program idag, och har ni några exempel på hur ni skyddar er? (kan bara komma på ett sätt själv) MVH Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet inte... Men någon borde utveckla ett system som gör det möjligt för webplatser att kontrollera huruvida klienterna accepterar annonser eller inte (på ett sätt som klienten inte kan spoofa) så att man kan hindra klienter som inte gör det från att visa sajten.
Att filtrera bort annonser är stöld om man får tillgång till en tjänst på villkoret att man ser annonser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nu skrev du iofs "på villkoret", och det kanske kan räknas annorlunda om det finns ett underskrivet avtal som gäller. Men vad ska man göra om användaren blundar? ![]() /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Praktik: Jag har inte provat så jag vet inte om det fungerar, kanske skulle göra det. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Så det behöver inte vara en nackdel att köra med mer textreklam istf bilder. /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns ju ett av detta forums medlemmar som erbjduer en sådan tjänst. Har ej själv provat den.
www.anti-leech.com finns en tjänst där som heter Anti-Theft. Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nullum crimen sine lege (inget brott utan lag) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Så det måste väl ändå vara ett brott? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är personen inte medveten om att annonser förekommer eller prog, stänger annonser och inte inser detta så finns ju inget uppsåt, och då heller inget straffbart brott. Citat:
Är beloppet litet kan det tillbakavisas för att avgöras genom summariskprocess. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snackar du om popupblockers eller finns det program som blockerar vanliga banners också?
Jag använder popupblocker och skulle aldrig gå tillbaka till mitt internetsurfande utan den igen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|