FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej på er!
Nu är det dags att köpa in lite kontors-/arbetsstolar till företaget. Jag tänkte fråga mig runt här på forumet, vad för stolar ni använder? Vilka är bäst? Mest för pengarna? Skönast? osv.. Det ska vara en stol som man kan sitta i vid arbete i flera timmar. Kontor-, dator och liknande arbeten. Den ska vara ergonomiskt bra, skön och den ska inte vara allt för dyr. Bra priser helt enkelt. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har IKEA:s ALLAK. Armstöden är av plast och därmed lite hårda beroende på var man lägger underarmarna/armbågarna vid arbete, men det är den enda nackdelen. Du kan luta dig bakåt och ställa in det men det och höj-sänkning är i princip de enda finesserna. Har haft den sen hösten 2004 och den knarrar lite nu men annars tycker jag att det är en kanonstol för 695 kr. Ryggen är hög och ger stöd för axlarna. Ett svankstöd skulle inte skada men men.
Länk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har stolen "Chef" från Jysk. Väldigt lik IKEAs "Allak" faktiskt. Skillnaden är att min kostade 300 spänn
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
www.ergonomi.se
- Därifrån köper vi in allt. Kontorsstolar, höj/sänkbara bord och allt annat som har med ergonomi att göra. De är ju inte billiga, men suverän kvalité, och de tom kommer till företaget (eller hem till dig) med stolen så man får testa den direkt på sin riktiga arbetsplats under nån/några veckor!! Superbt, men smakar det så kostar det, men det är det värt då det kommer hålla i många år och man suttit/stått bekvämt hela den tiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ullman har sköna stolar http://www.ullmans.com .
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
jag har också en ALLAK från Ikea. Trodde den skulle se lite dassig ut efter nått år, men den är fortfarande smäcker.
Den må vara någorlunda lik stolen som finns på jysk, men skillnaden i komfort är enorm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Nu har jag fåtöljen San José. 1000:- på Jysk. Sänkte bordet 20cm och den funkar ypperligt. Dessutom är den skön
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här köpte jag mina kontorsstolar... dessa finns i Malmö, men de hade iaf ruggigt bra priser när jag köpte, så det kanske kan vara värt att få stolar skickade om det går. De har alla möjliga sköna stolar att välja på, även begagnade från konkurser och dylikt, så man kan hitta dyra Kinnarps till låga priser.
http://www.ronnqvistmobler.se/ Det roliga med deras sajt är att för ett år sen så var den usel och ful som stryk. Jag erbjöd dem ny hemsida till bra pris, om jag fick köpa kontorsmöbler för bra priser. Visst, det var egentligen intressant tyckte de, men eftersom de själva byggde en ny sida som skulle släppas nån gång under 2006 och som skulle vara mycket bättre än dåvarande, så var det inte aktuellt. Deras nya hemsida ser ni på länken ovan, visst är den imponerande! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag har flera allak både hemma och på kontoret. De fungerar utmärkt - ska du hitta en likvärdig stol får du betala tio gånger så mycket.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|