FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan inte databas o mysql så jag behöver lotsning om jag är på väg in i återvändsgränd eller kan lösa problemet.
I en fysisk butiks kassaregister samlas även kunduppgifter i en sql-databas. På butikens sajt samlas parallellt kunduppgifter i en mysql-databas via nyhetsbrevsskriptet PHPlist. Tanken är att då o då uppdatera PHPlists databas med kassaregistrets via PHPlists importfunktion. - So far, no problems (det är nog bara det där med "då o då" som ger mig viss oro) Men nu vill jag komplettera den fysiska butiken med e-butik och tittar bl.a. på osCommerce i PHP. Inser att att kunderna kommer att registrera sig till dels nyhetsbrevet, dels e-butiken, och med all rätt förvänta sig att det ena ger det andra. Dvs har de registrerat sig i e-butiken ska de kunna få nyhetsbrevet automatiskt, liksom de som registrerat sig med postadress i PHPlist ska kunna shoppa. Är det möjligt att sammanföra databaserna till en? Eller ska de kopplas ihop på nåt sätt? Eller låta de finnas parallellt och anropas båda två från PHP-sidorna? :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här kanske kan vara något för dig: http://www.oscommerce.com/community/contri.../search,phplist
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ursäkta att jag inte kollade på oscommerceforumet först - såklart jag inte var först i världen med detta problem. Tack! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|